28 مارس 2024 - 12:52

تحریم سفر به چین توسط گردشگران کره جنوبی

8 می 2017 - 14:00 dsfr.ir/r43dp

پرچم کره جنوبی و چین

در پی استقرار سامانه موشکی #آمریکا در کره جنوبی و تلافی جویی های #اقتصادی چین، گردشگران کره ای در اقدامی متقابل #سفر به #چین را تحریم کرده اند.

به گزارش ایرنا، سازمان گردشگری ملی چین و دفاتر خدمات مسافرتی این کشور نیز با توجه به نصب این سامانه موشکی پیشتر از گردشگران خود خواسته بودند ترجیحا از سفر به کره جنوبی خودداری کنند.

از زمانی که محموله هایی از سامانه های موشکی «تاد» آمریکا وارد کره جنوبی شد، روابط اقتصادی و فرهنگی چین و کره جنوبی روز به روز کاهش یافت و این کاهش روابط در حوزه گردشگری نیز سرایت کرده است. همین موضوع آنقدر جدیت پیدا کرد که مسافران برخی از کشتی های مسافرتی چین در مسیر گذری از کره جنوبی حتی حاضر به پیاده شدن از کشتی برای ورود به این کشور نشده اند.

تازه ترین گزارش ها نشان می دهد که این بار کره ای ها نیز تصمیم به مقابله به مثل گرفته و گفته اند که نمی خواهند به چین سفر کنند. در جریان تعطیلاتی که در ماه می امسال به مناسب روز جهانی کارگر در نظر گرفته شد، بسیاری از گردشگران کره ای به جای چین به ژاپن سفر کردند.

این در شرایطی است که وزارت امور خارجه چین بار دیگر نسبت به استقرار این سامانه اعتراض کرده و افزوده است که این کار آمریکا و کره جنوبی را تلافی خواهد کرد.

آمار خبرگزاری یونهاپ از شرکت های گردشگری کره جنوبی نشان می دهد که از میان ۲۷۰ هزار نفری که فقط در یک برهه پایانی در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) به این کشور سفر کرده اند، شمار کمی راهی چین شدند در صورتی که سفر آنها به آسیای جنوب شرقی تا ۶۲ درصد و به ژاپن ۱۶ درصد افزایش یافته است.

آمارها حاکی است که شمار گردشگران کره ای که در ماه آوریل امسال به چین سفر کرده اند در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نزدیک به ۵۸ درصد کاهش یافته است. این در شرایطی است که شمار گردشگران کره ای در مجموع ماه گذشته میلادی به ژاپن ۷۷ درصد و به کشورهای آسیای جنوب شرقی ۴۷ درصد بیشتر شده است.

چینی ها البته پیشتر و به دلیل استقرار سامانه تاد آمریکا در خاک کره جنوبی علاوه بر تحریم سفر به کره جنوبی، خرید بسیاری از محصولات این کشور را تحریم کرده و اعلام کردند که به دلیل تنش های بوجود آمده فعلا تمایلی برای خرید این کالاها ندارند.

1