19 مارس 2024 - 11:42

حرکت گردشگری رو به جلوست

4 می 2017 - 11:00 dsfr.ir/xt2dw

سازمان میراث فرهنگی

حضور زهرا احمدی پور در سازمان توانست وضعیت را به سمت بهتر شدن پیش ببرد، عملکرد احمدی پور در همین چند ماه کوتاه نمره قبولی می گیرد.

"رئیس بنیاد تاریخ و میراث فرهنگی البرز"

دولت روحانی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در حالتی کاملا راکد و تضعیف شده تحویل گرفت. بدهکاری ها، خرج کردن منابع مالی در اهداف خیالی، بی برنامگی در حوزه های چهارگانه سازمان تنها میراثی بود که از دولت قبل بر جای مانده بود.

سیامک صحافی، رئیس بنیاد تاریخ و میراث فرهنگی البرز و فعال حوزه گردشگری، با بیان این مطلب، افزود: «خوشبختانه دولت روحانی توانست وضعیت را سر و سامان بدهد. خصوصا حضور زهرا احمدی پور در سازمان توانست وضعیت را به سمت بهتر شدن پیش ببرد. عملکرد احمدی پور در همین چند ماه کوتاه نمره قبولی می گیرد.»

صحافی ادامه داد: «سازمان مظلوم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت قبل بسیاربسیار مظلوم تر شد، چنان که خروجی مناسبی برای آن در هشت سال نمی توان برشمرد؛ با این حال، امروز سازمان صاحب حرکتی از جنس صداقت و اخلاق شده است. احمدی پور در سازمان از نظر فکری و نرم افزاری تحولات خوبی ایجاد کرده است.»

این فعال گردشگری افزود: «با وجود مشکلات متعدد برجامانده از گذشته خصوصا از دولت قبل، کارنامه دولت تدبیر و امید در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخشان است. در این میان، تعامل احمدی پور با بخش غیردولتی در همین مدت کوتاه ارزشمند بوده است. توجه به نهادهای مدنی را می توان از طرز برخورد او استنباط کرد. میدان دادن به تشکل های غیردولتی و بخش خصوصی در زمینه های کاری سازمان، خصوصا در حوزه گردشگری، در همین مدت کوتاه ستایش برانگیز است، که امید داریم تداوم یابد.»

رئیس بنیاد تاریخ و میراث فرهنگی البرز ادامه داد: «حضور زهرا احمدی پور در مقام ریاست سازمان در مناطق محروم با قابلیت گردشگری در توسعه گردشگری و توسعه پایدار مؤثر خواهد بود. وقتی بالاترین مقام یک سازمان در منطقه ای حضور پیدا می کند باید برکاتی داشته باشد که البته به سطوح پایین دستی آن سازمان و مدیران مناطق هدف بستگی دارد.»

صحافی گفت: «استان البرز ظرفیت های فراوانی در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد، اما بسیاری از این ظرفیت ها هنوز جای کار دارند؛ مثلا همین محوطه ازبکی اگر در استان های دیگر بود به جد مورد حمایت قرار می گرفت و شاید هم در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داده می شد، اما می بینیم که در البرز هنوز این مهم محقق نشده است.»

« دنیای سفر » این نوشته را از « سایت خبری تحلیلی تدبیر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1