20 آوریل 2024 - 02:02

6 دلیل که افراد اهل سفر در محل کار موفق تر هستند

30 آوریل 2017 - 12:00 dsfr.ir/f15us

6 دلیل که افراد اهل سفر در محل کار موفق تر هستند
نامشخص
سفر دو گردشگر خارجی در جاده های ایران

اگر در زمره افراد اهل #سفر هستید باید بگوییم که حتما در محل کار و در حیطه وظایف شغلی تان موفق تر هستید. برای این ادعا هم 6 دلیل خوب داریم.

ما برای فرار از زندگی سفر نمی کنیم، بلکه سفر می کنیم که زندگی از ما فرار نکند. همه ما به تعطیلات نیاز داریم؛ دست کم سالی یکی، دوبار بهتر است. اینکه تصمیم بگیرید در کشور خود سفر کنید یا خارج از آن به بودجه تان بستگی دارد، اما در نهایت اگر بخواهیم به خودمان آرامش و به سبک زندگی زمینی پرهیاهوی مان و فشارهای دائمی دفتر کارمان مزه دهیم، نیاز به استراحت داریم. کار بدون تفریح آدم را خسته و ملال انگیز می کند.

منظور ما از تفریح، یک چمدان، چند دست لباس، لوازم ضروری، بلیت، گذرنامه و گشت وگذار در دنیاست. آدم هایی که غالبا سفر می روند در محل کار از کسانی که چندان سفر نمی روند موفق ترند، زیرا سفر کردن به ذهن فرد تنوع می بخشد.

1. افراد اهل سفر روشن فکر هستند

آدم هایی که درگیر کارهای دفتری هستند، به ویژه مدیران رده بالای دفتر مرکزی شرکت ها، بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که به محض بازگشت از سفر تمرکز بیشتری روی کارها دارند، ذهن شان تازه می شود و نسبت به دنیا دید بازتری پیدا می کنند. آنها جاه طلب تر هستند، دید شفاف تری به هرچیز دارند و مهم تر آنکه مثبت اندیش ترند.

2. طیف وسیع تری در شبکه سازی دارند

زمانی که برای یک همایش یا کارگاه هایی از کشوری دیگر دیدن می کنید، دوست دارید با آدم هایی از بخش های مختلف دنیا ملاقات کنید. این کار شما را تشویق می کند یک شبکه اجتماعی بسازید. این آدم ها در لیست های تماس شما باقی می مانند. اگر می خواهید شبکه تان را گسترش دهید این نکته مهمی است.

3. افراد اهل سفر در سازمان دهی خوب هستند

اگر کار شما شامل مسائل منطقی منابع انسانی، حسابداری یا هر چیزی مربوط به کار با پول می شود، باعث می شود بهتر سازماندهی کنید. چگونه؟ اگر برنامه ریزی کرده اید به کشور دیگری سفر کنید، صرف نظر از اینکه تنها، با خانواده یا دوستان به سفر می روید یا حتی سفرهای کاری، چیزهای بسیاری می بینید؛ چیزهایی مانند نگهداری از گذرنامه، واحد پول متفاوت، کجا بمانید، چه کارهایی انجام دهید، کجا غذا بخورید، مراقبت از همراهان تان و ... به محض آنکه به دفتر بازگردید تکمیل وظایف تان آسان تر به نظر خواهد رسید.

4. آنها در مورد فرهنگ های دیگر چیزهای زیادی می دانند

زمانی که به سفر خارجی می روید، چشم تان به روی فرهنگ های مختلف باز می شود. داشتن تجارب چندفرهنگی دست اول به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید آدم ها چگونه با موقعیت های مختلف در زندگی یا کارهای دفتری کنار می آیند. مشاهده سبک بین المللی کار، شما را قادر خواهد ساخت که برخی از آن ها را نیز در شغل خود به کار بگیرید.

5. افراد اهل سفر در معاشرت کردن بهتر هستند

سفر بین المللی به معنای کسب دانش درباره فرهنگ ها، زبان ها و مسائل مختلف دیگر است که با آنچه شما دارید متفاوت است. شما می توانید پیش از بازدید از آن کشور یک جلسه کوتاه زبان بگذرانید یا یک کتاب ترجمه شده بخرید، اما هرکاری که بکنید این مهارت های اجتماعی شماست که همواره امتحان خواهد شد. اینها شامل صبوری، نزاکت و آداب معاشرت تان می شود و اینکه چقدر خوب در آن کشور با محلی ها صحبت می کنید. اگر بتوانید در این آزمون موفق شوید، به راحتی می توانید در حرفه تان پیشرفت کنید.

6. افراد اهل سفر پس از هر سفر شروع تازه ای دارند

وقتی ابزار الکترونیک شما هنگ می کند چه اتفاقی می افتد؟ آن را راه اندازی مجدد یا تازه سازی می کنید و دوباره به خوبی شروع به کار می کند.

به همین صورت همه ما نیاز داریم گاهی به مغزمان نیروی تازه ای بدهیم و بهترین روش این است که استراحت کنیم، حتی اگر برای یک دوره کوتاه زمانی باشد. خارج رفتن درمان بهتری است. یک سفر دلپذیر باعث می شود کارهای روزمره و زندگی پرمشغله تان را فراموش کنید.

 سفرهای اینچنینی باعث می شوند عاشق دنیا شوید، به شما انرژی می دهند و از شما شخص بهتری می سازند. به محض برگشتن به خانه، می دانید که آماده اید با ذهنی تازه با واقعیت ها روبه رو شوید.

فیلیپ لاکامپ، معاون ارشد و رئیس کثی پاسیفیک در آمریکا می گوید «یک فرد خوش سفر، فرد شاغل زیرکی است. نگرشی از سفر بین المللی به دست می آید که نمی توان آن را در هیچ کلاس درس یا محیط دفتری پیدا کرد.»

1