26 آوریل 2024 - 02:04

بسته های سفر عاملی برای تشویق سفر

24 آوریل 2017 - 11:00 dsfr.ir/bp7gy

بسته های سفر عاملی برای تشویق سفر
jamnews.ir
خرید و فروش صوری مجوز آژانس های مسافرتی

بسته #سفر ترکیبی از اتاق #هتل، پرواز، ترانسفر، راهنما و گشت های شهری است و بعنوان یکی از فاکتورهای ایجاد تقاضا در مشتریان هتلها شناخته می شود.

هتل ها در حال حاضر روش های گوناگونی برای فروش اتاق های خود دارند و روزهای خوبی که در آن اتاق های هتل براساس استراتژی های توزیع یا به صورت مستقیم یا به صورت غیرمستقیم از طریق شخص ثالث به فروش می رفت، گذشته است.

سود از کمیسیون یا فروش با قیمت قطعی، رزرو هتل از طریق همکاران عمده فروش و بزرگ یا از طریق سایت های رزرواسیون، قیمت انحصاری برای مسافران و مشتریان و اعضای وفادار، قیمت گذاری در تبلیغات سایت های بزرگ، علم دیتا و استفاده از الگوریتم ها و موارد دیگری از این دست، همه و همه از موارد امروزه مورد بحث در صنعت مهمان پذیری و هتلداری است. هتل های زنجیره ای و گروه هتل های بزرگ از این موضوعات مصون نیستند و بالطبع هتل های کوچک و مستقل و بوتیک هتل ها هم باید توجه زیادی به این موضوع داشته باشند.

اکوسیستم شرکت ها و مجموعه های مدیریت درآمد، مدیران کانال ها و رسانه های اجتماعی این پیچیدگی ها را با هم ترکیب می کنند. سیستم های مدیریت هتل ها به صورت بسیار فعالی به همان میزان که با تیم های قیمت گذاری هتل در ارتباط هستند، با سیستم خانه داری هتل ها نیز ارتباط ویژه دارند.

سرویس های غذا و نوشیدنی هنوز به عنوان درآمدهای فرعی برای هتل ها شناخته می شوند. مدت زمان اقامت در هتل به اندازه خود ضریب اشغال هتل ها اهمیت دارد و نرخ های متوسط روزانه، به عنوان یک فاکتور مهم برای رقابت بین هتل ها شناخته می شود و سابقه و تاریخچه هتل، اهمیت زیادی در مقابل این فاکتورها ندارد.

در کنار این تغییرات و فراتر از خود هتل و سیستم های توزیع آن، ایجاد انواع دیگر اقامت مانند Airbnb و اقامت هایی از این دست که بازار هتلداری را تحت الشعاع قرار داده اند و در کنار آن تغییر و پیشرفت انتظار میهمانان از هتل، تغییرات مهم دیگری هستند که برای برنامه ریزی دوباره هتل ها و بازنگری در روش های بازاریابی بسیار موثر است.

نکته ای که در این گفتار به آن توجه خواهیم داشت این است که در کنار تمام این تغییراتی که نام برده شد و همگی در تغییر بازار بسیار موثر بوده اند، موارد ثابتی نیز وجود دارند که هنوز بخش بسیار قوی از سیستم های توزیع هتل ها محسوب می شوند و بازوی موثری در بازاریابی هتل ها به شمار می روند. یکی از مهم ترین این موارد ثابت، بسته های پیشنهادی هستند.

بسته ها که ترکیبی از اتاق هتل، پرواز، ترانسفر، راهنما و گشت های شهری هستند، به عنوان یکی از فاکتورهای ایجاد تقاضا در مشتریان هتل ها دیده و شناخته می شوند. گردشگران بازارهای بزرگ دنیا مانند آمریکای شمالی و اروپا با موضوع بسته های پیشنهادی آشنایی بیشتری دارند و نسبت به دیگر گردشگران علاقه بیشتری نیز به این موضوع نشان می دهند. تحقیقات در مورد افزایش بسته ها و میزان گرایش به آنها در دنیا نشان داده که به طور مثال در بازه یکساله منتهی به 2015، تعداد گردشگران آمریکایی که از بسته های پیشنهادی و تور استفاده کرده اند نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2008، به میزان 4 درصد افزایش یافته است. تحقیقات دیگری در این زمینه نشان داده است که گردشگران آمریکایی و اروپایی که از بسته های پیشنهادی و تورها استفاده می کنند نسبت به دیگر انواع گردشگران تمایل بیشتری به سفرهای بیشتر دارند و در طول سفر نسبت به کسانی که تنها هتل یا پرواز را رزرو کرده اند، پول بیشتری خرج می کنند.

با وجود چنین تمایل و این فاکتورهای مثبت، هنوز دیده می شود که هتل ها و سرویس دهندگان در این صنعت هنوز به خوبی نتوانسته اند سرویس های پیشرفته ای را به مشتریان عرضه کنند و نیاز به پیشرفت بیشتر در این زمینه وجود دارد. استفاده از بسته های پیشنهادی، میزان درآمد را به حداکثر مقدار ممکن می رساند و کمترین هزینه کنسلی در آن وجود دارد. اینها تماما از مواردی هستند که باعث فروش حداکثری هتل ها و سود بیشتر آنان می شود. تنها نکته ای که در این میان وجود دارد این است که بسته های پیشنهادی، هوشمندانه و با توجه به علایق و خواسته های میهمانان هتل برنامه ریزی شود.

در حقیقت شناخت نوع میهمانان هتل و ارائه بسته های پیشنهادی مطابق با سبک زندگی آنها مهم ترین کاری است که باید هتل برای جلب مشتری بیشتر انجام دهد.

ضمن اینکه پس از آنکه بسته های پیشنهادی طراحی شد، باید با سیستم ها و استراتژی های نوین بازاریابی، مشتریان بیشتری را به هتل جذب کرد. این موضوع و ارائه بسته های پیشنهادی از سوی هتل ها موضوعی است که از طرف هتل های داخلی در کشورمان نیز عمدتا نادیده گرفته شده و به آن پرداخته نشده است. شاید یکی از بهترین راهکارها ارائه بسته ها با همکاری آژانس های مسافرتی برای مسافران است که بتوان از این طریق حجم بازار تقاضا را رشد داد و کیفیت بسته ها را بهتر کرد. امید است که هتل ها با نگاهی نوین به موضوع بسته ها و ارائه آنها، بتوانند پاسخگوی مسافران بیشتری نسبت به گذشته باشند.

1