20 آوریل 2024 - 20:29

جشنواره بین المللی کوهنوردی با اسکی دماوند برگزار می شود

19 آوریل 2017 - 14:30 dsfr.ir/hz68a

جشنواره بین المللی کوهنوردی با اسکی دماوند برگزار می شود
میثم رودکی / دنیای سفر
اسکی باز فرانسوی در دماوند

جشنواره بین المللی #کوهنوردی با #اسکی #دماوند از چهارم اردیبهشت به مدت 5 روز با همکاری فدراسیون بین المللی کوهنوردی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کوهنوردی، جشنواره بین المللی کوهنوردی با اسکی دماوند که بخشی از پروژه جهانی زنان کوهنورد با اسکی (Women’s Skimo Project) نیز برشمرده شده است به عنوان اولین مرحله از کمپ جوانان کوهنورد با اسکی است و با هدف آشنایی دقیق تر کوهنوردان و اسکی بازان کشور با رشته کوهنوردی با اسکی با همکاری فدراسیون بین المللی کوهنوردی با اسکی (ISMF) و در حضور ورزشکاران و مشاهیر این رشته در حالی در ارتفاعات کوه دماوند برگزار می شود که دارای نکات و مزایای زیر است.

1. دماوند به عنوان بلندترین قله خاورمیانه نماد گونه ای از شرایط زیست محیطی است که در صورت صعود این ارتفاعات در فصل زمستان و بر روی برف علاوه بر صعودی سریع تر و حرفه ای تر، تخریب بسیار کمتری را در این کوهستان به جای خواهد گذاشت.

2. رشته کوهنوردی با اسکی که در سال های اخیر در سراسر دنیا و البته در ایران به سرعت در حال توسعه بوده است و در المپیک زمستانی 2022 بطور آزمایشی شرکت خواهد کرد و از رشته های پر طرفدار برای عضویت دائم در بازیهای المپیک برشمرده می شود. این رشته قدمتی باستانی داشته و در سه دهه اخیر به لطف پیشرفت تکنولوژی ساخت اسکی های سبک و روشهای صعود با اسکی که به نام تورینگ معروف است، امکان صعود سریع و بدون برف کوبی را در اختیار کوهنوردان گذاشته است به همین دلیل در سراسر دنیا به صورت فزاینده ای در حال رشد و توسعه بوده است.

3. ایران با توجه به منابع کوهستانی گسترده و برف گیر از مناطق بسیار جذاب برای این رشته به شمار می رود و ورزشکاران ایرانی موفق شده اند در سال های اخیر به رغم محدودیت های بسیار، رتبه دوازدهم دنیا و حضور در جمع سه کشور برتر آسیا را کسب کنند.

4. پروژه ی جهانی زنان کوهنورد با اسکی که در سراسر دنیا به هدف تشویق زنان با رشته بسیار مفرح و سالم کوهنوردی با اسکی و با حضور قهرمانان جهان این رشته و مدیریت مستقیم خانم "لاتیشیا رو" قهرمان اسطوره ای کوهنوردی با اسکی دنیا که در سال های اخیر در تمامی مسابقات این رشته سکوی اول را کسب کرده است، از 4 لغایت 9 اردیبهشت در ایران برگزار خواهد شد.

1