29 مارس 2024 - 05:24

مهران، مرز اول کشور در ورود گردشگر

19 آوریل 2017 - 12:00 dsfr.ir/fs8op

مهران، مرز اول کشور در ورود گردشگر
ناصر گل نظری
اتوبوس مسافران ایرانی در راه عراق

معاون #گردشگری گفت: مرز #مهران در سال 95 از نظر شاخص ورود گردشگر، رتبه ی اول را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی رحمانی موحد در نشست ساماندهی گردشگران ورودی مرز بین المللی مهران در این پایانه مرزی با بیان اینکه مرز بین المللی مهران در استان ایلام رتبه نخست گردشگران ورودی به کشور را در بین پایانه های مرزی در سال 95 به خود اختصاص داد، اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان حمل و نقل و پایانه های مرزی کشور همچنین این مرز رتبه نخست گردشگران خروجی از کشور در ایام نوروز امسال را نیز از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه مرز بین المللی مهران بار سنگینی از تردد گردشگران و زائران ورودی و خروجی از کشور را بر عهده دارد، افزود: این مرز نخستین مرزی است که طرح ساماندهی گردشگران ورودی در آن اجرا می شود.

رحمانی با اشاره به اینکه آبان سال 92 کارگروه ساماندهی گردشگران عراقی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد شد و بعد از تصویب شورای امنیت ملی از طریق وزارت کشور به 12 استان مرزی و غیرمرزی برای اجرا ابلاغ شد، اضافه کرد: در این راستا بخشنامه ای تهیه و تکالیف همه دستگاه های عضو این کارگروه مشخص شد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هماهنگی بین دستگاه ها را بر عهده دارد.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: تمرکز اصلی اجرای طرح ساماندهی گردشگران بر روی مسافران ورودی از کشور عراق با حفظ تکریم آنها و مدیریت این گردشگران در داخل کشور توسط بخش خصوصی است البته به هیچ عنوان نباید هزینه اضافی از زائران و گرداشگران ورودی به کشور گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه از نظر قوانین، مجلس و دولت وظیفه حاکمیتی در خصوص خدمات رسانی به گردشگران در مرزها بر عهده این سازمان است، تصریح کرد: باید چتر واحد خدمات رسانی به گرشگران و مسافران در پایانه های مرزی کشور ایجاد شود.

رحمانی موحد اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی برای نخستین بار رویکرد مشارکت و همکاری بین دستگاه ها و اجازه فعالیت بخش خصوصی در پایانه های مرزی برای خدمات رسانی به گردشگران و مسافران در دولت یازدهم داده شده است.

وی درباره ساماندهی گردشگران در کشور عراق به عنوان کشور مبدا، گفت: جمهوری اسلامی ایران روابط استراتژیک و مطلوبی در همه حوزه ها به ویژه گردشگری با کشور عراق دارد اما در این کشور مبدا مدیریت یکپارچه ای وجود ندارد بنابراین باید به ساماندهی پایانه های مرزی خود فکر کنیم.

1