20 آوریل 2024 - 08:59

بهترین مشاغل برای افرادی که عاشق سفرند

18 آوریل 2017 - 09:00 dsfr.ir/cx72e

بهترین مشاغل برای افرادی که عاشق سفرند
mensworldjournal.com
شغل های مربوط با سفر

وقتی درباره شغل های مربوط با #سفر فکر می کنید مشاغل صنعت حمل و نقل (خلبانی، مهمانداری) نخستین گزینه هایی است که به ذهن می آید.

وقتی درباره شغل های مربوط با سفر فکر می کنید مشاغل صنعت حمل و نقل (خلبانی، مهمانداری) نخستین گزینه هایی است که به ذهن می آید، اما مشاغل زیاد دیگری هم هستند که با وجود بی ربط بودن شان به مقوله سفر می توانند برای افراد علاقه مند به مسافرت جذاب باشند.

استعدادیاب های ورزشی

چگونه بسکتبالیست ها از تیم دبیرستان شان به NBA می رسند؟ چگونه یک فوتبالیست از مسابقه های بین مدارس به جام جهانی می رسد؟ ورزشکاران بدون کمک استعدادیاب ها نمی توانند رویاهای شان را به واقعیت تبدیل کنند. استعداد یاب های ورزشی برای تیم های مدارس و تیم های حرفه ای کار می کنند و می توانند به صورت مستقل هم برای چند تیم مختلف استعدادیابی کنند. شغل آنها جست وجو برای پیدا کردن بهترین استعداد های ورزشی جوان و استخدام آنها برای تیم متبوع شان است.

برای پیدا کردن بازیکنان بااستعداد آنها باید روزنامه ها و برنامه های تلویزیونی را با دقت دنبال کنند. آنها مجبورند بازی های تیم های دانشگاهی و دبیرستانی زیادی را در سراسر کشور یا حتی کشورهای دیگر تماشا کنند. برای آنکه یک استعدادیاب ورزشی موفقی باشید باید از ورزشی که برایش قصد استعدادیابی دارید اطلاعات کاملی داشته باشید؛ از نحوه بازی کردن تا مربیگری و تماشای مرتب مسابقات ورزشی آن رشته.

معلم زبان انگلیسی

انگلیسی یکی از پرتکلم ترین زبان های دنیاست. این زبان به برقراری ارتباط میان فرهنگ های مختلف کمک می کند و میانجی کشور هایی می شود که می خواهند روابط تجاری یا دیپلماتیک داشته باشند. بسیاری از افراد در کشور هایی که زبان مادری شان انگلیسی نیست مشتاق آموختن این زبان هستند و به این دلیل همیشه برای کسانی که انگلیسی را به عنوان زبان دوم تدریس می کنند تقاضا در بازار کار وجود دارد.

به عنوان یک معلم زبان که در یک کشور دیگر تدریس می کنید شما می توانید با فرهنگ آن منطقه آشنا شوید. هزینه سکونت بسیاری از معلمان زبان در کشور های دیگر برعهده کارفرماست. همچنین شما به خاطر آنکه مهارتی ارزشمند را تدریس می کنید از نظر روحی نیز رضایت خاطر خواهید داشت. به عنوان یک معلم می توانید به رده های سنی مختلف از کودکان پیش دبستانی تا مقطع دبیرستان یا حتی بزرگسالان آموزش دهید. بسیاری از موقعیت های شغلی برای شما تنها نیازمند داشتن مدرک لیسانس است، اما با مدرک فوق لیسانس درآمد بیشتری خواهید داشت.

راهنمای تور

اگر عاشق مسافرت رفتن هستید یکی از واضح ترین انتخاب های تان کار به عنوان راهنمای تور است. چه شغل دیگری را می شناسید که به خاطر گشتن و کشف کردن شهر هایی مانند آتن، روم یا لندن به شما حقوق بدهند؟ هر شهری که گردشگران زیادی داشته باشد نیاز به راهنمای تور دارد. بعضی از این افراد در مکان ثابت مانند موزه ها فعالیت می کنند و بعضی دیگر تورهای گروهی را هدایت می کنند. اگر در کارتان موفق باشید می توانید با پیشرفت تبدیل به مدیر تور یا صاحب یک کمپانی مسافرتی شوید.

برای راهنمای تور بودن علاوه بر دانستن تمام اطلاعات درباره یک شهر- تاریخ و فرهنگ و رازهای پنهانش- باید با گردشگران نیز ارتباطی راحت و موفق داشته باشید. باید کاری کنید تا گردشگرانی که به شما سپرده می شوند، در شهری که با آن آشنایی ندارند احساس راحتی داشته باشند. بنا بر نوع تور شما در مواقع ضروری مانند وقتی که گردشگری به دنبال کیف گم شده اش است یا فردی از تیم شما نیاز به خدمات پزشکی دارد به آنها کمک کنید. اگر می خواهید راهنمای تور شوید تسلط به یک یا چند زبان دیگر و داشتن تحصیلات در تاریخ و فرهنگ می تواند به شما کمک فراوانی کند.

خدمه کشتی و قایق های تفریحی

بسیاری از مردم درباره چیزهایی که بعد از برنده شدن در لاتاری می خواهند بخرند خیالبافی می کنند. برای بسیاری از افراد خرید یک ابرقایق تفریحی در صدر لیست کارها ی شان قرار دارد. چرا به جای رویای سفر با یک قایق شخصی در واقعیت به دنبالش نباشید؟ از سیدنی تا سنگاپور هزاران قایق تفریحی در دریاها هستند و همه این قایق های تفریحی به کارکنانی احتیاج دارند تا سفرهایی بی دغدغه داشته باشند.

همه این قایق ها به کاپیتان نیاز دارند تا آنها را هدایت کند، به مهندس نیاز دارند تا موتور های شان را بازبینی کند، مهماندارانی می خواهند که داخل قایق را تمیز نگه دارند و سرآشپزهایی که برای مسافران سختگیر و ثروتمند غذاهای باب طبع شان را درست کنند. خدمه ابرقایق های تفریحی درهمان حال که به جهانگردی مشغولند و برای این کار حقوق هم می گیرند، شانس ملاقات با بعضی از نام های بزرگ در سیاست، تجارت و صنعت سرگرمی را نیز دارند.

پرستاری چرخشی

این روزها تقاضا برای پرستاران از تعداد آنها پیشی گرفته است. با این کمبود نیروی کار، اگر پرستاری دوره دیده و ماهر باشید می تواند به نفع تان تمام شود. شما همیشه می توانید شغلی در بیمارستان شهر محل سکونت تان داشته باشید اما در آن صورت با مسئولیت ها و انسان های مشابه باید روبه رو شوید یا می توانید به قسمت های مختلف کشور بروید و پرستاری در شهر های مختلف و مراقبت از انسان های متفاوت را تجربه کنید.

پرستاران چرخشی معمولا برای کار در هر بخشی که نیاز به نیرو داشته باشد اقدام می کنند. آنها یک روز در هاوایی مشغول مراقبت از یک قربانی نیش عروس دریایی هستند و روز دیگر در تگزاس فردی که پایش شکسته را تیمارداری می کنند. کمپانی های کارفرما هزینه مسکن و سفر پرستاران چرخشی را پرداخت می کنند و حقوق آنها از پرستارهای ثابت بیشتر است.

باستان شناسی

فعالیت به عنوان یک باستان شناس به شما فرصت سفرهای طولانی برای پروژه های تحقیقی و حفاری های مرتبط با آن را در نقاط دور این کره خاکی می دهد. تصور کنید که قدیمی ترین ابزار مورد استفاده انسان را کشف کرده اید، یا اسکلت یکی از نیاکان کهنسال مان را از خاک در می آورید. هر روز باستان شناسان گنجینه های مدفونی را کشف می کنند که به آنها اطلاعاتی درباره زندگی در هزاران و شاید میلیون ها سال قبل می دهد.

تصویر معمول از یک باستان شناس فردی با لباس خاکی رنگ است که همیشه درگیر یک حفاری است. در فیلم ها و سریال های تلویزیونی معمولا باستان شناسان در کشور هایی مانند مصر و سایر تمدن های باستانی حضور دارند. کار باستان شناسان فراتر از حفاری است.

وقتی به اکتشافی مهم دست پیدا می کنند باید آن را مورد بررسی و تشخیص قرار دهند تا اطلاعات مربوط به آن اکتشاف فهرست بندی و ذخیره شود و توسط کلکسیونر ها یا موزه داران به نمایش درآید. بعضی از این باستان شناسان اصلا درگیر حفاری و اکتشاف نیستند. آنها برای دولت ها یا موزه ها کارهای پژوهشی انجام می دهند، یا در دانشگاه باستان شناسی تدریس می کنند.

1