12 آوریل 2024 - 16:58

اولویت های حج ۹۶ فقط ۱۰ روز فرصت دارند

13 آوریل 2017 - 12:00 dsfr.ir/ys7ys

مراسم حج در مکه

طبق اعلام سازمان حج و زیارت، ودیعه گذاران حج تمتع که در اولویت اعزام قرار گرفته اند از امروز (23 فروردین) به مدت ۱۰ روز فرصت دارند تا برای پرداخت مبلغ علی الحساب هزینه سفر خود اقدام کنند.

دارندگان فیش های ثبت نامی حج تمتع تا تاریخ ۳۱ تیرماه سال ۱۳۸۵ در اولویت اعزام به حج تمتع امسال قرار گرفته اند که سازمان حج و زیارت از آن ها درخواست کرده؛ از امروز چهارشنبه (۲۳ فروردین ماه) تا ۱۰ روز آینده، با در دست داشتن اصل قبض ودیعه گذاری، اصل شناسنامه و اصل کارت ملی به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه و نسبت به تکمیل حساب ودیعه و واریز مبلغ علی الحساب هزینه سفر خود اقدام کنند.

شعب بانک ملی ایران با مراجعه این متقاضیان، پس از بررسی لازم درباره ی محاسبه اصل و سود تعلق گرفته به مبلغ ودیعه گذاری (به صورت روزشمار تا تاریخ مراجعه متقاضی) اقدام و مبلغ مابه التفاوت تا سقف ۱۰ میلیون تومان را دریافت و پس از واریز به حساب سازمان، رسید آن را به متقاضی ارائه می کنند.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت متقاضیانی که دارای اسناد ثبت نامی سال های ۱۳۶۰، ۱۳۶۳، ۱۳۷۷ و ۱۳۷۸ هستند لازم است برای تبدیل سند خود به قبض ودیعه گذاری ۱۰ میلیون ریالی و استفاده از تسهیلات مربوطه اقدام کنند که جزییات بیشتر آن در اطلاعیه قبلی سازمان حج آمده است.

این سازمان همچنین در آخرین اطلاعیه اش تاکید کرد؛ «با شروع ثبت نام در کاروان های حج (در سطح شهر و شهرستان ها)، اولویت با آن دسته افرادی خواهد بود که در این مرحله به واریز هزینه اولیه سفر اقدام کرده باشند.»

متقاضیان اعزام به حج تمتع امسال باید دارای گذرنامه بین المللی انفرادی معتبر با حداقل اعتبار تا تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۰۵ باشند. درغیر این صورت لازم است تا هر چه زودتر نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.

سازمان حج و زیارت همچنین اطلاع داده؛ «اسامی مدیران و مشخصات کاروان ها، هزینه قطعی کاروان های حج پس از اجاره کامل منازل در مکه مکرمه و مدینه منوره و هزینه های مرتبط با حمل و نقل، تغذیه، تدارکات و تامین ارز مربوطه، از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.hajnews.ir و دیگر رسانه ها به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.»

در توافق ایران و عربستان آمده است که امسال حدود ۸۶ هزار زائر ایرانی به حج تمتع مشرف می شوند و عربستان موظف به حفظ شأن آن ها است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1