28 مارس 2024 - 20:40

سال 96، سال توسعه گردشگری دریایی

10 آوریل 2017 - 17:30 dsfr.ir/9a8v2

سال 96، سال توسعه گردشگری دریایی
مصطفی غلام نژاد
قایق های گردشگری در آب های جنوب کشور

دولت به طور جدی به دنبال #توسعه #گردشگری دریایی است، زیرا این نوع از گردشگری ظرفیتی پنهان در کشور ما محسوب می شود.

"رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری"

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ زهرا احمدی پور در نشستی که با حضور مدیرانی از مناطق آزاد و مدیران کل میراث فرهنگی چهار استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برگزار شد با تأکید بر عزم دولت برای توسعه گردشگری دریایی، افزود: گردشگری دریایی ظرفیتی پنهان و نعمتی خدادادی است که باید از آن به نحو مطلوب استفاده کرد.
 
وی با بیان اینکه بسته های گردشگری دریایی باید هرچه سریع تر تهیه شود گفت: امسال توسعه گردشگری دریایی به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه‎های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطرح است.
 
احمدی پور با اشاره به روش های مختلف برگزاری تورهای دریایی در کشورهای مختلف افزود: یکی از جذابیت های سفر دریایی آن است که حضور گردشگر بر روی آب و درون کشتی است؛ بر همین اساس و با توجه به وجود کشتی کروز در کیش می توان در خصوص برگزاری تور گردشگری با این کشتی برنامه ریزی کرد.
 
وی گفت: در برخی از تورهای گردشگری در نقاط مختلف دنیا به گونه ای برنامه ریزی می شود که کشتی در ساحل یک شهر پهلو می گیرد و گردشگران برای بازدید از جاذبه های گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی آن شهر می روند و برای اقامت و استراحت به کشتی باز می گردند.
 
احمدی پور افزود: مقاصد جدید گردشگری باید به خوبی معرفی شوند، زیرا این کار یکی از اصلی ترین تکالیف ماست و زمینه پیشرفت و توسعه کشور را فراهم می کند.

1