16 آوریل 2024 - 20:45

خسارت ناشی از زلزله در حرم رضوی گزارش نشد

5 آوریل 2017 - 17:00 dsfr.ir/mn1ox

خسارت ناشی از زلزله در حرم رضوی گزارش نشد
کانال تلگرام آستان قدس رضوی
حرم مطهر امام رضا (ع)

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: در #زلزله اخیر خسارتی در حرم رضوی تاکنون گزارش نشده است.

به گزارش دنیای سفر، سید خلیل منبتی اظهار کرد: باتوجه به وقوع پس لرزه ها نیروهای خدماتی در حرم رضوی در آماده باش کامل هستند.

کانال تلگرام آستان قدس رضوی نیز چنین نوشت: «در پی وقوع زلزله در مشهد مقدس، بحمدالله با اقدامات ایمنی انجام شده هیچ گونه خسارتی به حرم مطهر وارد نشده و خادمان بارگاه منور رضوی اقدامات و پیش بینی های لازم را در این زمینه تدبیر نموده اند.

تمامی زیرساخت های حرم مطهر رضوی در برابر هر گونه زلزله‌ای مقاوم سازی شده است.

گروهی از کارشناسان آستان قدس رضوی از تمامی اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی از جمله، گنبدها، رواق ها و صحن ها بازدید کردند، زلزله هیچ گونه خسارتی به حرم مطهر رضوی وارد نکرده است.»

روابط عمومی فرودگاه مشهد نیز اعلام کرد: شرایط فرودگاه مشهد عادی است و پروازها طبق برنامه در حال انجام است.

هم چنین، حمام تاریخی زنانه شهر نیشابور نیز بر اثر این زلزله تخریب شده است. هنوز گزارش دیگری از آسیب به بناهای تاریخی منتشر نشده است.

گفتنی است، ساعت 10:39 دقیقه صبح امروز زمین لرزه ای با بزرگی 6 ریشتر در استان خراسان رضوی و حوالی سفیدسنگ به وقوع پیوست که بنا بر خبرهای منتشر شده در کانال های خبری تا این لحظه 2 کشته در بر داشته است و 8 روستا را درگیر کرده است.

در همین رابطه استاد زلزله شناسی دانشگاه فردوسی از احتمال افزایش پس لرزه ها در خراسان رضوی تا بزرگی 5.5 ریشتر خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این پس لرزه ها امشب به بیش از 5 ریشتر برسد بنابراین توصیه می شود مردم اقدامات امنیتی لازم را انجام دهند.

1