20 آوریل 2024 - 06:02
رئیس سازمان جهانی گردشگری:

اقدام «ترامپ» همسو با تروریست هاست

13 مارس 2017 - 21:30 dsfr.ir/x4992

«طالب ریفاعی»، رئیس سازمان جهانی گردشگری

رئیس سازمان جهانی گردشگری بار دیگر از سیاست های مهاجرتی دونالد #ترامپ و تاثیر منفی آن بر #گردشگری انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، «طالب ریفاعی»، رئیس سازمان جهانی گردشگری باردیگر از دستور مهاجرتی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور جدید آمریکا انتقاد کرد و آن را اقدامی بی تدبیرانه دانست که نه تنها به افزایش امنیت نخواهد انجامید، بلکه تنش ها را نیز تشدید می کند.

«ریفاعی» که در جریان برگزاری نمایشگاه جهانی گردشگری در برلین صحبت می کرد گفت: ترویج سفرِ امن به معنای بدنام کردن، ظلم و ستم و محروم کردن جوامع و اقلیت ها از طریق دیوار کشیدن و ممانعت از سفر افراد نیست و این پایان دادن به جهانِ آزاد و همان چیزی است که تروریست ها می خواهند.

رئیس سازمان جهانی گردشگری (WTO) پس از اولین فرمان اجرایی مهاجرتی «ترامپ» که برای 90 روز مانع از سفر اتباع 7 کشور مسلمان شامل سوریه، عراق، ایران، سومالی، سودان، لیبی و یمن به آمریکا می شد نیز بیانیه ای در این رابطه منتشر کرد که در آن عنوان کرده بود انحصارگرایی و تبعیضات کورکوانه نه تنها به افزایش امنیت نمی انجامد، بلکه به افزایش تنش ها و تهدیدها کمک می کند.

«ریفاعی» در ادامه صحبت هایش در نمایشگاه جهانی گردشگری در برلین افزود: صنعت گردشگری بین المللی با چالش های فراوانی از جمله بلایای طبیعی، بحران های اقتصادی، افزایش نقض حقوق بشر، رنج روزانه کسانی که مجبورند از خانه خود فرار کنند و تغییرات آرام اما مخرب آب و هوایی رو به روست. ما در زمانه ای زندگی می کنیم که هر روز صبح با تهدید تروریسم و افزایش مداوم بیکاری مواجه هستیم اما علی رغم تمامی این چالش های پیچیده و مرتبط و همچنین اقداماتی علیه آزادی سفر، قدرت گردشگری همچنان در میان تاریکی درخشان است. در سال 2016 برای هفتمین سال پیاپی گردشگری بین المللی رشدی بالاتر از متوسط داشته است.

نمایشگاه جهانی گردشگری برلین از تاریخ 8 تا 12 مارس (18 تا 22 اسفند) در آلمان برگزار شد.

1