29 مارس 2024 - 04:06
مدیر کل میراث فرهنگی کرمان:

خانه های مسافر در کرمان راه اندازی می شود

12 مارس 2017 - 14:50 dsfr.ir/rs58x

خانه های مسافر در کرمان راه اندازی می شود
خانه مسافر
طرح راه اندازی خانه های مسافر

طرح خانه های مسافر با هدف ارائه خدمات مناسب به گردشگران در سطح استان #کرمان راه اندازی می شود.

"مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان"

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، "محمود وفایی" با اشاره به رشد گردشگران داخلی و خارجی استان کرمان افزود: طرح راه اندازی خانه های مسافر با هدف حل معضل کمبود مراکز اقامتی و ارائه خدمات بهتر به گردشگران اجرا می شود.

وی با بیان اینکه طرح راه اندازی خانه های مسافر با همکاری شرکت گردشگری همکار گشت در کرمان اجرا می شود، بیان کرد: مالکان منازل مسکونی دارای دفترچه مالکیت می توانند جهت اخذ مجوزهای لازم به معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان و یا به سامانه خانه مسافر به آدرس www.khaneh-mosafer.ir مراجعه نمایند.

وفایی با اشاره به اینکه صنعت هتلداری این استان به توجه بیشتری نیازمند است، ادامه داد: با ثبت جهانی 5 اثر تاریخی و طبیعی استان کرمان تعداد مسافران و گردشگران این خطه افزایش خواهد یافت که این موضوع خدمات رفاهی و اقامتی مناسبی را می طلبد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان همچنین به گلایه هتلداران به سبب دخالت نهادهای دولتی در زمینه ارائه خدمات هتلداری اشاره کرد و افزود: آن ها معتقدند که تمام واحدهای شبه دولتی باید از صنعت هتلداری خارج شوند تا شرایط رقابتی میان واحدهای فعال صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، تصریح کرد: در حال حاضر منابع مالی و تسهیلات لازم برای توسعه صنعت هتلداری اختصاص نمی یابد و بیشتر هتلداران ترجیح می دهند تا به فعالیت های دیگر اقتصادی بپردازند.

1