28 مارس 2024 - 13:16
اطلاعیه شماره 2 ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ویژه نوروز 96:

نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات سیاحتی و گردشگری

12 مارس 2017 - 11:30 dsfr.ir/x76ow

گردشگران نوروزی در کنار آرامگاه کوروش

در دومین اطلاعیه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات #سفر، ویژه نوروز 96، بر نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات سیاحتی و گردشگری تأکید شده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در اطلاعیه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که امروز 22 اسفند منتشر شده است، بر نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در راستای احقاق حقوق شهروندی تأکید و توجه شده است.

در متن این اطلاعیه آمده است:

«ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در راستای احقاق حقوق هم وطنان عزیز و آن دسته از مسافران و گردشگرانی که برای سفر از خدمات دفاتر مسافرتی و گردشگری استفاده می کنند و با خرید تورهای داخلی و خارجی سفر می کنند علاوه بر نظارت های معمول، اقدام به تشدید کنترل ها در قالب اعزام تیم های نظارتی محسوس و نامحسوس نموده است. در همین راستا، اکیپ های بازرسی در قالب تیم هایی به ستادهای اجرایی خدمات سفر استان ها جهت نظارت بر نحوه عرضه خدمات به ویژه تورهای مسافرتی و کنترل و کیفیت خدمات و قیمت آن ها اعزام گردیده، که با مشاهده تخلفات احتمالی، برخورد قاطع و قانونی معمول خواهند داشت.

ستاد مرکزی از هم وطنان عزیز تقاضا دارد، ضمن بررسی مقاصد سفر و تنوع قیمت ها و خدمات تور، صرفا از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز و معتبر که از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز دارند تور خریداری نموده و دقت داشته باشند که جزئیات خدمات موردتوافق حتماً در قرارداد ذکر شده باشد.

سامانه تلفنی 09629 به صورت شبانه روزی و شماره تلفن ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر 66582248 به منظور دریافت نظرات، پیشنهاد ها، انتقادات و شکایات احتمالی مسافران و گردشگران در خدمت هم وطنان عزیز است. درضمن، هم وطنان گرامی می توانند در استان ها و شهرستان ها در ایام تعطیلات با دبیرخانه ستادهای اجرایی و خدمات سفر مستقر در ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تماس حاصل نمایند.

سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخ گویی به شکایات 09629

دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر»

1