28 مارس 2024 - 12:40

آشتیِ گردشگران با قاره سبز

11 مارس 2017 - 20:00 dsfr.ir/yw9fd

آشتیِ گردشگران با قاره سبز
ساره دستاران
گردشگران در حال بازدید از برج ایفل

افزایش رزرو #هتل ها و حجم ترافیک هوایی حاکی از بهبود اوضاع #گردشگری در قاره #اروپا و چشم اندازی روشن به سوی آینده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بر اساس نظرسنجی شرکت خدمات مالی و بانکداری بریتانیایی «HSBC»، بازگشت گردشگران از بازارهای نوظهور گردشگری چون چین، برزیل و روسیه و همچنین تقویت گردشگری بریتانیا تحت تاثیر "برکسیت" و کاهش ارزش پوند از جمله مهمترین دلایل بهبود صنعت گردشگری در اروپا بوده است.

سفرهای بین المللی به مقصد و از بازارهای نوظهور گردشگری روند رو به رشدی داشته و در عین حال متوسط هزینه هر گردشگر نیز افزایش داشته است. همچنین درآمد هتل ها به ازای هر اتاق در اروپا و بریتانیا نیز افزایش یافته است.

شاخص سفر و تفریحات «SXTP» اروپا که شامل هتل ها، خطوط هوایی و ... می شود پس از نزول 11 درصدی در سال 2016 در سال جاری میلادی 2 درصد رشد داشته است.

نگرانی های امنیتی پس از حملات تروریستی ژانویه و نوامبر 2015 در پاریس و متعاقب آن در شهر نیس، موجب کاهش میل گردشگران برای سفر به فرانسه شد، موضوعی که زیان 675 میلیون دلاری را برای هتل های فرانسه در سال 2016 به همراه داشت، اما بر اساس اطلاعات سازمان آمار ملی فرانسه، این کشور در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی باز هم به روند مثبت در جذب گردشگر بازگشته است.

افزایش درآمدهای کمپانی اسپانیایی «آمادئوس» که ارائه دهنده خدمات رزرو برای خطوط هوایی است نیز نشان از بهبود شرایط گردشگری در اروپا دارد.

کاهش 11 درصد ارزش پوند در مقابل یورو و 17 درصدی آن در مقایسه با دلار نیز موجب افزایش شمار گردشگران ورودی به این منطقه شده است.

1