28 مارس 2024 - 16:06

کارپینو هم به کورس رقابت با اسنپ و تپسی پیوست

11 مارس 2017 - 15:30 dsfr.ir/6a8wk

کارپینو هم به کورس رقابت با اسنپ و تپسی پیوست
carpino.ir
کارپینو، اپلیکیشن ناوگان تاکسیرانی

اپلیکیشن درخواست تاکسی با نام #کارپینو فعالیت خود را آغاز کرد تا به کورس رقابت با #اسنپ و #تپسی بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این روزها در حوزه توسعه حمل و نقل و مسافرت های درون شهری، راه حل هایی در قالب اپلیکیشن ارائه شده اند که شهروندان با استفاده از آن ها دیگر نیازی به تماس های پیاپی و پشت خط ماندن یا انتظار طولانی مدت برای استفاده از تاکسی نداشته و تنها با استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی می توانند در اسرع وقت به مقصد مورد نظر خود برسند.

شاید بتوان پیدایش این ابزارک های خدمت رسان را نقطه عطفی در شروع کوچ از سنت به مدرنیته دانست. اما نباید به راحتی چشم بر روی چالش های پیش روی تکنولوژی های نوظهور بست.

در اینکه چنین اپلیکیشن هایی می توانند در آینده با توسعه شبکه خدمت رسانی خود چاره ای برای حل معضل بزرگ کلانشهرها یعنی ترافیک و آلودگی هوای ناشی از آن باشند تردیدی نیست اما حذف سیستم های سنتی تاکسیرانی بدون در نظر گرفتن مخاطرات آن همچون از بین بردن چرخه کار در صنعت حمل و نقل، چالشی جبران ناپذیر است.

به تازگی اپلیکیشن جدید حوزه خدمت رسانی سفرهای درون شهری با نام کارپینو همانند اسنپ و تپسی فعالیت خود را آغاز کرده است که می تواند راهکاری برای این نوع ارائه سرویس باشد.

این اپلیکیشن درخواست تاکسی، با اخذ مجوزهای قانونی از شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی تلفیق مدرنیته و سنت را با استفاده از ناوگان تاکسیرانی محقق کرده است.

وجه تمایز کارپینو، استفاده از ناوگان تاکسیرانی است. بنا بر اعلام این شرکت قرار است در مرحله اول هشت هزار راننده تاکسی آموزش های لازم را برای ورود به این سامانه، در دانشکده تاکسیرانی ببینند.

پیش از این تاکسیرانی، رانندگان تاکسی، آژانس ها و رانندگان آن ها مخالفت زیادی با نرم افزارهای اسنپ و تپسی که خدمات حمل ونقل شهری با قیمت بسیار پایین تر به نسبت تاکسی و آژانس ها ارائه می دهند، کردند و حتی با چندین بار تجمع جلوی مجلس شورای اسلامی خواهان بسته شدن اسنپ و تپسی شدند.

اما این مخالفت ها راه به جایی نبرد و اعضای کابینه دولت یکی پس از دیگری با حمایت همه جانبه از استارت آپ ها، دفاع خود از فعالیت های امثال اسنپ و تپسی را نشان دادند.

1