28 مارس 2024 - 20:26

دوستداران میراث فرهنگی، بافت تاریخی یزد را نظافت کردند

11 مارس 2017 - 11:50 dsfr.ir/bx2c6

دوستداران میراث فرهنگی، بافت تاریخی یزد را نظافت کردند
ا. اس. میرجلالی
نظافت بافت تاریخی یزد

بافت تاریخی #یزد از سوی دوستداران میراث فرهنگی به منظور استقبال از مهمانان نوروزی نظافت و پاک سازی شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «فاطمه دانش یزدی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این خصوص اظهار کرد: این طرح علاوه بر بافت تاریخی، در سه محل شاخص در این بافت شامل بقعه سید رکن الدین، موزه حیدرزاده و زندان اسکندر انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به منظور نگاه همگانی و مردمی برای حفظ اماکن تاریخی اجرا شد، چون اگر برای حفظ و نگهداری بناهای تاریخی، مردم مشارکت نداشته باشند، فعالیت های ارگان های دولتی کم اثر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد: این طرح در استان به صورت هماهنگ و با حضور انجمن ها و تشکل های مردمی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در شهرهای یزد و میبد و به شکل ویژه در بافت تاریخی این دو شهر انجام شد و در بقیه شهرستان های استان نیز این طرح با مشارکت تشکل های محلی صورت گرفت.

دانش یزدی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: کشیک های نظافت بافت تاریخی برای ایام نوروز توسط شهرداری مشخص شده و در این ایام به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای رفاه و آسایش مسافراون نوروزی نیز تعدادی کانکس سرویس بهداشتی در برخی نقاط بافت تاریخی یزد برای ایام نوروز جانمایی شده است.

1