19 مارس 2024 - 09:31
معاون گردشگری کشور اعلام کرد

تمرکز طرح ساماندهی تعطیلات بر تعطیلات دوروزه

8 مارس 2017 - 14:00 dsfr.ir/q684q

تمرکز طرح ساماندهی تعطیلات بر تعطیلات دوروزه
میراث آریا
مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی

معاون گردشگری کشور از بررسی طرح ساماندهی تعطیلات در شورای اجتماعی دولت خبر داد و گفت: «این طرح هم متوجه تعطیلات آخر هفته است، هم تعطیلات زمستانی و هم کم کردن از تعطیلات نوروز.»

مرتضی رحمانی موحد با اعلام اینکه این طرح روی تعطیلات دوروزه آخر هفته تمرکز دارد به «دنیای اقتصاد» توضیح داد: «در همین حال، عاملی به نام آلودگی هوا وجود دارد که در ماه های دی و بهمن بیش از هر زمان دیگری چالش ایجاد می کند و هر سال موجب شکل گیری تعطیلات برنامه ریزی نشده ای می شود، از این رو، بر آن شدیم که در طرح مذکور، تعطیلات برنامه ریزی شده ای را در این بازه زمانی درنظر بگیریم تا والدین راحت تر بتوانند برای این تعطیلات برنامه ریزی داشته باشند.» به گفته او، از این طریق بسیاری از تاسیسات گردشگری نیز می توانند از رکود زمستانی خارج شوند و از ظرفیت های خود برای درآمدزایی بهره ببرند.

معاون گردشگری کشور با تاکید براینکه پرونده طرح ساماندهی تعطیلات هنوز باز است، درباره تعطیلات نوروزی نیز اظهار کرد: «بین تقویم کارمندان و تقویم آموزشی کشور تفاوت وجود دارد و این موضوع کار را برای مردم هم سخت می کند. مثلا در ایام نوروز تعطیلات رسمی دولتی 4 روز است و مردم باقی عید را هم مرخصی می گیرند. همین می شود که در ایام نوروز با پیک سفر مواجه هستیم و در عین حال در زمستان با رکود سفرها رو به رو می شویم.» رحمانی موحد ادامه داد: «به نظر من این بی معنی است که وقتی تعطیلات کارمندان تمام می شود، دانش آموزان و دانشجویان ما هنوز در تعطیلات هستند. حل کردن این موضوع و پیدا کردن راهکار مناسب نیازمند نگاهی متفاوت و جدید به موضوع است.»

وی رسیدگی و به سرانجام رساندن طرح ساماندهی تعطیلات را نیازمند شجاعت در میان تصمیم گیران در مجلس دانست و تصریح کرد: «البته این امر در دولت نیز با مقاومت هایی روبه رو است. به باور من باید تصمیمات اینچنینی را متناسب با نیازها و زمان پیش برد. باید دید چه چیزی به رضایتمندی مردم منجر خواهد شد.»

به گزارش «دنیای اقتصاد»، طرح تعطیلات آخرهفته چندی پیش در مجلس رد شد اما رئیس سازمان گردشگری از پیگیری آن از سوی این سازمان، سازمان محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

1