29 مارس 2024 - 14:10

صدور روادید الکترونیکی اتفاق مهمی در توسعه گردشگری و تجاری است

8 مارس 2017 - 10:30 dsfr.ir/a5982

صدور روادید الکترونیکی اتفاق مهمی در توسعه گردشگری و تجاری است
ex-news.com
صدور ویزا

صدور #روادید الکترونیکی برای اتباع بیش از 180 کشور جهان به غیراز 10 کشور از امروز ظرف 2 الی 3 دقیقه بدون مراجعه به سرکنسولگری ها انجام می شود.

"معاون وزیر امور خارجه"

به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی در مراسم افتتاح دفتر صدور روادید الکترونیکی در بندرعباس بیان کرد: با پیگیری های مکرر استاندار هرمزگان که دوستی دیرینه ای نیز باهم داریم و با حمایت های نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی که در انتخابات پیش رو نفر پنجم آن نیز انتخاب می شود امروز دفتر صدور روادید الکترونیکی به عنوان ششمین شهر کشور در فرودگاه بین المللی بندرعباس و بندر شهید باهنر افتتاح شد.

وی ادامه داد: این استان به وضوح پایتخت حمل و نقل، تجارت و سیاحت ایران زمین است و با 1100 کیلومتر مرز مشترک با خلیج فارس و سواحل مکران با 65 درصد صادرات و واردات کالای غیرنفتی کشور، 25 درصد رشد حمل ونقل را در پی داشته است.

قشقاوی افزود: هرمزگان دروازه ارتباط جمهوری اسلامی ایران با آن سوی آب های خلیج فارس و دریای عمان است که سفر مسئولین کشور عمان با کشتی به بندرعباس از نقاط عطف دوجانبه بود و سفر ریاست جمهوری کشور ما به عمان و کویت نیز نقطه عطف مناسبی برای افزایش روابط در همه سطوح بوده است.

وی با تشکر از رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس جهت پیگیری های راه اندازی این دفتر تصریح کرد: هرمزگان تنها استان کشور است که در آن سه نمایندگی وزارت امور خارجه به طور هم زمان در حال فعالیت هستند و بندرعباس، قشم و کیش این نقاط هستند که از نمایندگی های موفق کشور به شمار می روند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه اظهار کرد: به عقیده من کار نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس بسیار مهم است که تائید اسناد تجاری و دانشجویی، رسیدگی به احوالات چهارگانه اتباع خارجی در بندرعباس، برنامه ریزی برای سفرهای دیپلمات های مقیم تهران، گسترش گردشگری و حل اختلافات نیز بر عهده این دفاتر است.

وی اضافه کرد: صدور روادید الکترونیکی که از امروز اتفاق افتاد برای اتباع بیش از 180 کشور جهان به غیر از 10 کشور که بر اساس عمل متقابل روادید فرودگاهی صادر نمی کنیم از امروز ظرف 2 الی 3 دقیقه بدون مراجعه به سرکنسولگری ها انجام می شود که این اتفاق مهمی در توسعه گردشگری و تجاری است.

قشقاوی تأکید کرد: هرمزگان پتانسیل فراوانی در تمام زمینه های اقتصادی دارد، ما باید به فعالین اقتصادی خدمات ویژه ای عرضه کنیم که در این زمینه اولویت رسیدگی ما در راستای اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است ابتدا بخش خصوصی و در ادامه بخش های دولتی است.

وی ادامه داد: موقعیت این استان اقتصادی است و در راستای تقویت درآمدهای ملی ما از جمله گمرکات، نفت و گاز که این استان مرکز اصلی آن ها است باید تلاش کنیم.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه اظهار کرد: دکتر ظریف سلام خود را خدمت مردم و مسئولین هرمزگان ابلاغ کرد و از این اقدام که امروز اتفاق افتاد مسرور بود.

وی عنوان کرد: به زودی دفتر اقتصادی کنسولی جمهوری قزاقستان در بندرعباس آغاز به کار خواهد کرد و آن ها نیز این نقطه را دروازه ترانزیتی به خلیج فارس می دانند.

قشقاوی در پایان گفت: امیدوارم این دو نمایندگی صدور روادید الکترونیکی که امروز در فرودگاه بین المللی بندرعباس و بندر شهید باهنر افتتاح شد، عیدی خوبی از سوی دولت تدبیر و امید در آستانه سال نو به مردم این استان باشد.

1