26 آوریل 2024 - 04:27

تبلیغات مهم ترین فاکتور برای تبدیل خراسان شمالی به مقصد گردشگری

8 مارس 2017 - 10:00 dsfr.ir/ah9zf

تبلیغات مهم ترین فاکتور برای تبدیل خراسان شمالی به مقصد گردشگری
میثم رودکی
گلیم کرمانجی

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و #گردشگری #خراسان شمالی گفت: تبلیغات مهمترین فاکتور برای تبدیل این استان به مقصد گردشگری است.

پیام مهنانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این سوال که چگونه می توان مسافران گذری این استان را تبدیل به گردشگر کرد که با هدف گردشگری به این استان سفر کنند، اظهار کرد: به نظر بنده مسافران گذری هیچ سودی برای استان ها ندارند حتی ضرر آن ها بیشتر از سود آن هاست.

وی افزود: این افراد از هتل، مسافرخانه، رستوران و غیره استفاده نمی کنند و شاید خرید کوچکی در اندازه خرید یک آب معدنی داشته باشند اما ممکن است که به زیرساخت هایی همچون چمن های پارک ها نیز به منظور توقف یکی دو ساعته آسیب وارد کنند.

مهنانی ادامه داد: این درحالیست که اگر این استان تبدیل به مقصد گردشگری شود و گردشگران برای حضور در این استان برنامه ریزی کنند، درآمد اقتصادی عاید این استان خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای اینکه این امر عملی شود باید مناطق گردشگری مختلف این استان با شیوه های مختلف به مردم معرفی شود تا آن ها بتوانند بر روی این استان برنامه ریزی کنند و اگر این امر محقق نشود این استان هیچ گاه تبدیل به یکی از مقصدهای گردشگری نخواهد شد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و گردشگری خراسان شمالی تاکید کرد: استانی همچون اصفهان نیز طی یک سال تبدیل به یک مقصد نشده است و سال ها جاذبه های مختلف آن معرفی شده اند و در حال حاضر مردم برای سفر به این استان برنامه ریزی می کنند.

وی درباره زیرساخت های گردشگری این استان نیز توضیح داد: زیرساخت ها در جذب گردشگران بی تاثیر نیست اما زمانی که خراسان شمالی تبدیل به مقصد گردشگری شد و مسافران با هدف گردشگر به این استان سفر کردند زیرساخت ها نیز فراهم خواهد شد.

مهنانی تصریح کرد: زمانی که تعداد مسافران فرودگاه بجنورد افزایش یابد مسئولان مجبور هستند تا زیرساخت های فرودگاه را ارتقا دهند و یا تعداد محل های اسکان را افزایش دهند.

1