25 آوریل 2024 - 15:37

بازار تورهای تهرانگردی در بهار داغ می شود

6 مارس 2017 - 13:30 dsfr.ir/lf7xo

بازار تورهای تهرانگردی در بهار داغ می شود
میثم رودکی / دنیای سفر
تور تهرانگردی، ورودی کاخ گلستان

شهرداری #تهران در ایام نوروز 96 با برگزاری تورهای مختلف #تهرانگردی به استقبال #بهار می رود.

در سال های اخیر، مهمانان و شهروندان پایتخت عید نوروز را فرصتی برای استفاده از تورهای تهرانگردی می دانند که بازار آن رونق بسیاری دارد. امسال نیز شهرداری تهران با برگزاری تورهای مختلف تهرانگردی به استقبال بهار 96 می رود.

برگزاری تور 3 برج با اتوبوس های بدون سقف، تورهای پیاده روی و دوچرخه سواری، برگزاری 2 تور شمیران گردی در 2 محور نیاوران و تجریش، توزیع 100 هزار بسته گردشگری در ایستگاه های اطلاع رسانی و تورهای ویژه برای محله های محروم از جمله این تورهاست که قرار است بازار تهرانگردی را در نوروز 96 داغ داغ کند.

مجتبی عبداللهی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران دیروز در نشست خبری به این منظور اعلام کرد: در پی رونق گردشگری در سال های اخیر، امسال اقدامات وسیعی برای ساکنان تهران و مهمانانی که در ایام عید به پایتخت می آیند پیش بینی کرده ایم.

استقرار در مبادی شهر

ستاد گردشگری شهرداری تهران قرار است در 11 نقطه ورودی شهر همچون جاده تهران-قم، کرج-تهران و مشهد-تهران، فرودگاه ها و پایانه ها سازه هایی را به منظور اطلاع رسانی از حوزه های فرهنگی، اجتماعی و تورهای گردشگری برپا کند. در همین راستا پیش بینی شده تا بسته ای شامل نقشه نقاط گردشگری، مسیرها، تورهای گردشگری و کارت استفاده از حمل و نقل رایگان توزیع شود. با استفاده از کارت مذکور هم می توان از حمل و نقل عمومی به صورت رایگان استفاده کرد و هم امکان بازدید رایگان یا نیم بها از 250 نقطه گردشگری شهر تهران فراهم شده است.

چگونه در تورها شرکت کنیم؟

اقدامات در حوزه گردشگری به طور رسمی از 27 اسفند آغاز می شود و تا 13 فروردین ادامه دارد. شهروندان می توانند از طریق سامانه 137 و سایت visit.tehran.ir تقاضای خود را برای استفاده از خدمات گردشگری اعلام کنند.

اسکان رایگان مهمانان تهران

در 10 نقطه از شهر تهران که شامل مکان های وابسته به شهرداری تهران اعم از سالن های سرپوشیده، سالن های الزهرا و بوستان هایی است که قابلیت اسکان را دارند، امکاناتی برای پذیرایی و اسکان رایگان مهمانان فراهم شده است. بدین ترتیب شهروندانی که به 11 ایستگاه اطلاع رسانی شهرداری رجوع می کنند می توانند تقاضای خود را برای اسکان اعلام و به مکان های مورد نظر هدایت شوند.

تورهای یک روزه

همچنین تورهای یک روزه و نیم روزه در ایام نوروز برپا می شود. تورهای یک روزه شامل بازدید از باغ پرندگان، بوستان آب و آتش، باغ فردوس، موزه نیاوران، امامزاده قاسم، برج آزادی، شهرک سینمایی غزالی، موزه عبرت، موزه قصر، باغ گیاه شناسی، دریاچه شهدای خلیج فارس، برج میلاد، مجموعه سورتمه تهران و موزه استاد انتظامی می شود.

تورهای ویژه برای محله های محروم

امسال برنامه ریزی شده که تورهای نیم روزه و تورهای پیاده روی تاریخی شامل بازدید از اماکنی مانند میدان 15 خرداد، ساختمان دادگستری، مسجد ارگ و سردر باغ ملی برگزار می شود. به این موارد باید برگزاری تورهای دوچرخه سواری و تورهای ویژه 63 محله محروم و خانواده مستضعف را اضافه کرد. قرار است در نوروز امسال هر روز اتوبوس هایی در محلات محروم مستقر شود و با شناسایی و ثبت نام محرومان امکان جابه جایی و بازدید این افراد از اماکن گردشگری شهر تهران را فراهم آورند.

برگزاری جشنواره تهران زیبا

امسال جشنواره تفریحی تهران زیبا از 5 تا 12 فروردین در 22 بوستان شاخص تهران برگزار می شود. همچنین امسال شاهد برگزاری جشنواره تفریحی روز طبیعت در هزار بوستان تهران و جشنواره تفرحی و ورزشی تندرستی در اغلب بوستان ها خواهیم بود. برپایی جشنواره تفریحی پرواز بادبادک ها در دریاچه خلیج فارس، بوستان ولایت و برج میلاد از دیگر اقدامات در نوروز خواهد بود. از سویی شهرداری تهران فعالیت خود را در راستای توسعه درختکاری در قالب طرح یک عالمه درخت در دستور کار قرار داده است. در همین دوره در قالب طرح هبه اقدامات مربوط به جمع آوری اجناس و وسایل مازاد خانواده ها و تعمیر و اهدای آن به افراد محروم مورد توجه قرار گرفته است. همچنین طرح عطر یاس ویژه میلاد حضرت زهرا (س) با برنامه متنوعی در قالب جشن در مجموعه عباس آباد، بوستان ولایت، دریاچه شهدای خلیج فارس، برج میلاد و باغ موزه زندان قصر برگزار می شود. البته این جشنواره ها از روز 29 اسفند تا 5 فروردین تعطیل و بعد از این تاریخ تا 12 فروردین ادامه پیدا می کند.

1