26 آوریل 2024 - 01:33

چشم انداز یک میلیارد دلاری گردشگری بحرین

6 مارس 2017 - 12:30 dsfr.ir/l82qw

چشم انداز یک میلیارد دلاری گردشگری بحرین
bahrain.com
بحرین

بحرین قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری خود را به یک میلیارد دلار برساند.

بر اساس جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده، کشور بحرین در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ با رشد ۸.۴ درصدی گردشگری رو به رو بوده و در ماه اوت رکورد ورود ۱.۴ میلیون گردشگر به این کشور به ثبت شده است.

مسئولان گردشگری بحرین یک کمپین قدرتمند بازاریابی راه انداخته اند و امیدوارند؛ بتواند ورود سالانه گردشگران به این کشور را تا سال ۲۰۱۸ به ۱۵.۸ میلیون نفر برسانند که این به معنای رشد ۳۶.۲ درصدی این صنعت در مقایسه با آمارهای کنونی است که با هدف کسب درآمد سالانه یک میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۰ خواهد انجامید.

«سیمون پرس»، مدیر ارشد نمایشگاه بازار گردشگری عرب (ATM) در این باره گفت: مسئولان گردشگری بحرین در چند مدت اخیر با سازمان های دولتی و بخش خصوصی وارد تعامل شده اند که نتایج آن در حال به ثمر نشستن است.

سازمان گردشگری بحرین هم اکنون ۷ نماینده رسمی در سراسر جهان دارد که در تلاش برای بازاریابی در اروپا و آسیا هستند و به همکاری نزدیک خود با هتل ها، مجریان تور و خطوط سفر دریایی ادامه می دهند تا به اهداف خود برسند.

همچنین بر اساس چشم انداز گردشگری بحرین، سهم این صنعت در تولید ناخالص ملی این کشور نیز باید از ۱۰.۶ درصد کنونی به ۱۳ درصد در سال ۲۰۲۶ ارتقاء یابد.

برنامه ۱.۱ میلیارد دلاری برای مدرنیزه کردن فرودگاه بین المللی بحرین نیز ظرفیت این فرودگاه را از ۷ میلیون مسافر در سال به ۱۴ میلیون مسافر در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ خواهد رساند.

تخمین زده می شود در حال حاضر ۱۲ هزار و ۶۴۱ اتاق هتل در بحرین وجود دارد و ۴۱۷۸ اتاق نیز در سال ها آینده به آن اضافه خواهد شد تا ظرفیت اقامتی این کشور ۳۳.۱ درصد افزایش یابد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1