29 مارس 2024 - 03:20

رکورد جدید گردشگری در آلمان

5 مارس 2017 - 10:30 dsfr.ir/m67yg

رکورد جدید گردشگری در آلمان
imagenepal.com.np
نمایشگاه آی تی بی برلین

صنعت #گردشگری در #آلمان رکورد جدیدی ثبت کرد.

به گزارش سازمان ملی گردشگری آلمان، برای هفتمین سال متوالی تعداد گردشگران خارجی که از آلمان بازدید می کنند، رکوردی تاریخی را در صنعت گردشگری این کشور به ثبت می رسانند. در سال 2016، آلمان باز هم شاهد سیل عظیمی از گردشگران خارجی بود که به این کشور سفر کرده بودند.

آلمان سال گذشته 80 میلیون بازدیدکننده داشته که به نسبت سال 2015 حدود 1.1 میلیون نفر و برابر 1.4 درصد افزایش داشته است. سال 2016، هفتمین سال متوالی بود که آلمان با رشد تعداد گردشگران خارجی رو به رو می شد و این موضوع نشان دهنده رشد صنعت گردشگری این کشور است به طوری که به نسبت 20 سال گذشته هشت برابر شده است.

آمارها نشان می دهد که بیشتر بازدید کنندگان و گردشگرانی که به آلمان سفر می کنند از کشور های اروپایی هستند (74 درصد) اما با وجود رشد زیادی که صنعت گردشگری آلمان در سال های اخیر داشته، هنوز هم تا نخستین مقصد گردشگری اروپایی فاصله زیادی دارد و در حال حاضر ششمین کشور اروپایی از نظر جاذبه گردشگری است.

در سال های اخیر رشد صنعت گردشگری در کشورهای مختلف جهان، به ویژه قاره اروپا تعداد گردشگران را در شهرهای این قاره و به ویژه مقاصد برتر گردشگری آن افزایش داده است. کشور های اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، بریتانیا و اتریش به ترتیب در رده های اول تا پنجم کشور های اروپایی هستند که بیشترین جذب گردشگر را دارند و پس از آن ها آلمان در رتبه ششم و یونان با فاصله زیاد در رده هفتم جای می گیرد.

کشور ایتالیا به عنوان نخستین مقصد گردشگری اروپایی سالانه به طور متوسط میزبان 20 میلیون گردشگر است. این امر صنعت گردشگری را به یکی از ارکان اقتصاد ایتالیا تبدیل کرده و 5 درصد از «تولید ناخالص داخلی» ایتالیا به این صنعت اختصاص یافته است.

مقاومت گردشگری در اروپا

گردشگری اروپا در مقابل بحران های به وجود آمده در بریتانیا، ترکیه، فرانسه و اخیرا هم در آلمان، مقاومت می کند. با وجود اینکه تعداد سفرهای تابستانی اروپایی ها در سال 2016 کاهش 4 درصدی داشته، کارشناسان گردشگری معتقدند کسانی که به سفر می روند بیشتر خرج می کنند، چه این سفرها داخلی باشد و چه خارجی. بنابراین، برخلاف کاهش تعداد گردشگران، کاهشی در درآمدهای حاصل از گردشگری در اروپا مشاهده نشده است.

اروپا امسال به نسبت سال گذشته در بخش سفرهای خارجی عملکرد بهتری دارد. به همین دلیل است که کشورهای اسپانیا، ایتالیا و پرتغال بهترین بازخورد را در سفرهای تابستانی سال گذشته به ثبت رسانده اند.

1