28 مارس 2024 - 14:28

روس ها در مقابل تحریم های مسافرتی اروپا چه کردند؟

3 مارس 2023 - 09:00 dsfr.ir/t83xv

روس ها در مقابل تحریم های مسافرتی اروپا چه کردند؟
traveldailymedia.com
گردشگران روسی در سواحل تایلند

یک گزارش جدید نشان می دهد تحریم های مسافرتی سال گذشته، مانعی برای به تعطیلات نرفتن ثروتمندان روس نشده است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از یورونیوز، زمانی که جنگ روسیه و اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ آغاز شد، اتحادیه اروپا ویزای مسافران روس را تعلیق کرد، اما گردشگران ثروتمند تصمیم گرفتند مقصد دیگری را برای تعطیلات انتخاب کنند.

بر اساس نتایج تحقیقات شرکت اطلاعات پروازی «فوراوردکیز»، روس های ثروتمند با قدرت به سفر بازگشتند.

از شروع جنگ در بیست و چهارم فوریه تا پایان ماه دسامبر ۲۰۲۲، آمار بلیت "پریمیوم" سفرهای خارجی روس ها در مقایسه با دوران پیش از کرونا با ۱۰ درصد افزایش همراه شد. با این حال شهروندان معمولی روس در خانه ماندند؛ چراکه سفرهای هوایی "اکونومی" (اقتصادی) در همان بازه زمانی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با ۷۰ درصد کاهش مواجه بود.

علاوه بر این، ظرفیت و تعداد صندلی هایی که توسط یک هواپیمایی ارائه می شود، از پروازهای مبدأ روسیه به مقصد اتحادیه اروپا در مقایسه با دوران پیش از شیوع کرونا، ۹۹ درصد کاهش داشته است. این محدودیت در ارائه ظرفیت در حالی صورت گرفته که بیشتر کشورهای اروپایی تعداد ویزاها برای مسافران روس را کاهش داده اند.

با این حال، چندین کشور دیگر همچنان پذیرای گردشگران روس هستند. به نظر می رسد تایلند یکی از محبوب ترین مقاصد برای این گروه از مسافران باشد؛ چراکه آمار سفرهای کلاس پریمیوم به این مقصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۸۱ درصد افزایش داشته است.

سفر با بلیت های پریمیوم به مقصد امارات متحده عربی نیز ۱۰۸ درصد افزایش داشته است. این گروه از گردشگران همچنین به سراغ ترکیه (۴۱ درصد افزایش)، مالدیو (۱۳۷ درصد افزایش) و مصر (۱۸۱ درصد افزایش) رفته اند.

با این وجود، رشد سفرهای ثروتمندان در سال ۲۰۲۳ سقوط کرده است. براساس گزارش «فلایت کیز» سفرهای بین المللی حتی برای ثروتمندان نیز به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. آمار ررزو پروازهای پریمیوم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با کاهش ۲۶ درصدی همراه بوده است.

1