19 آوریل 2024 - 16:32

هزینه کرد گردشگران ورودی فرانسه چقدر است؟

3 مارس 2023 - 09:00 dsfr.ir/wh7fi

هزینه کرد گردشگران ورودی فرانسه چقدر است؟
دریافتی
گردشگران در برج ایفل / پاریس / فرانسه

صنعت گردشگری فرانسه تا حد زیادی از تأثیرات کووید بهبود یافته است و میزان هزینه کرد گردشگران خارجی در این کشور طی سال ۲۰۲۲ به سطحی فراتر از همه گیری کرونا رفته است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از فوربز، گردشگران در فرانسه در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۵۸ میلیارد یورو خرج کردند، مبلغی که بیش از ۱.۲ میلیارد یورو از سطح هزینه کرد مسافران در سال ۲۰۲۱ بالاتر است، که البته این میان تورم هم در بالاتر رفتن نرخ ها نقش داشته است.

در این گزارش که از سوی مؤسسه «About France» منتشر شده، آمده است که بررسی داده های به دست آمده از تحقیق جستجوهای اینترنتی (گوگل ترندز) تمایل مشتریان بین المللی به مقصد فرانسه را تأیید می کند.

با توجه به این که گردشگری ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی فرانسه را تشکیل می دهد، بازگشت گردشگران برای بهبود گسترده تر اقتصاد این کشور ضروری است.

در حالی که تعداد کلی گردشگران ورودی به فرانسه ثابت بوده، اما تغییرات زیادی در کشورهای مبدأ مسافران ایجاد شده است. به عنوان مثال، گردشگران ورودی از بلژیک در سال ۲۰۲۲، ۷.۳ میلیارد یورو هزینه کردند که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۲۳ درصدی را نشان می دهد. هزینه کرد گردشگران آلمانی و بریتانیایی نیز افزایش یافته است. بازدیدکنندگان از ایالات متحده ۵.۵ میلیارد یورو هزینه کردند که ۳۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

با این حال، هزینه کرد گردشگران آسیایی به شدت کاهش یافته است. میزان هزینه کرد گردشگران چینی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی با کاهش چشمگیر ۷۲ درصدی همراه شده و هزینه کرد گردشگران ژاپنی نیز ۶۲ درصد نزول داشته و محدودیت های کووید همچنان بر بازدیدکنندگان آسیایی تأثیرگذار است.

در این گزارش همچنین آمده است: مشتریان آسیایی هنوز کم هستند. ترافیک هوایی در کل سال همچنان ۳۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش دارد که عمدتاً به دلیل ضعف پروازها از آسیا است، اما با بازگشایی مرزهای چین برای اتباع خود، سایر بازارهای دور مانند هند، کره جنوبی یا استرالیا نشانه هایی از رشد سفر چینی ها در ماه های آینده را نشان می دهند.

با همین معیار، گردشگری داخلی فرانسه همچنان ضعف هایی را نشان می دهد و میزان سفر داخلی فرانسوی ها در نیمه اول سال ۲۰۲۲ کاهش داشته، اما در نیمه دوم سال گذشته میلادی آمارها به ثبات رسیده است.

1