29 مارس 2024 - 11:54
برای اولین بار:

انتشار فیلم لاشه کشتی غرق شده تایتانیک

18 فوریه 2023 - 13:40 dsfr.ir/l31lz

انتشار فیلم لاشه کشتی غرق شده تایتانیک
دریافتی
لاشه کشتی غرق شده تایتانیک

یک موسسه آمریکایی اقیانوس شناسی روز چهارشنبه ویدئویی نادر از لاشه کشتی تایتانیک در اعماق اقیانوس منتشر می کند که مربوط به ۳۷ سال پیش بوده و تقریبا می شود گفت هرگز پیش از این به نمایش در نیامده است.

به گزارش «دنیای سفر» در این ویدئو به دستاوردهای چشمگیر یک گروه غواصی به سرپرستی «رابرت بالارد» اشاره شده که برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ توانستند لاشه این کشتی اقیانوس پیمای غول پیکر را پس از برخورد با کوه یخ و غرق شدن در اقیانوس اطلس منجمد شمالی مشاهده کنند.

بر اثر غرق شدن کشتی تایتانیک در آوریل سال ۱۹۱۲ میلادی در اولین سفر خود از مبدا ساوث همپتون بریتانیا به مقصد نیویورک آمریکا، حدود هزار و ۵۰۰ نفر جان باختند.

«با گذشت بیش از یک قرن از غرق شدن کشتی تایتانیک، سرگذشت مجسم سرنشینان این کشتی بزرگ همچنان طنین انداز می شود. انتشار این فیلم کمک می کند تا بخش مهمی از داستانی که نسل ها شنیده اند و در سراسر جهان پر شده است، بیان شود.» جیمز کامرون - کارگردان فیلم تایتانیک

گروهی از «موسسه مطالعات اقیانوس شناسی وودز هول» واقع در ماساچوست آمریکا با همکاری «موسسه فرانسوی مطالعات اکتشاف دریایی»، در تاریخ اول سپتامبر ۱۹۸۵ موفق شدند با استفاده از یک دوربین بکسِلی زیر سطحی، محل دقیق غرق شدن این کشتی در عمق سه هزار و ۷۸۰ متری سطح آب را پیدا کنند.

۹ ماه بعد، یک گروه غواصی از «موسسه مطالعات اقیانوس شناسی وودز هول» با استفاده از یک «زیردریاپیمای تحقیقاتی / submersible» سه سرنشین دار به نام «آلوین / Alvin» به محل این کشتی مراجعت کرده و به کمک دوربین کنترل شونده از راه دور «جیسون جونیور/ Jason Jr.» تصاویری از داخل این کشتی را به ثبت رساندند.

حال این تصاویر قرار است همزمان با بیست و پنجمین سالگرد اکران فیلم «تایتانیک» که افتخار کسب جایزه اسکار را بنام خود دارد، به نمایش در آید.

جیمز کامرون، کارگردان فیلم تایتانیک در بیانیه ای اعلام کرد: «با گذشت بیش از یک قرن از غرق شدن کشتی تایتانیک، سرگذشت مجسم سرنشینان این کشتی بزرگ همچنان طنین انداز می شود. من هم مثل همه، وقتی که آلوین و جیسون جونیور به داخل این کشتی رفتند، متحیر شدم. انتشار این فیلم کمک می کند تا بخش مهمی از داستانی که نسل ها شنیده اند و در سراسر جهان پر شده است، بیان شود.»

مدت زمان این ویدئو یش از ۸۰ دقیقه است و از امروز ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ در کانال یوتیوب مرکز مطالعاتی Woods Hole Oceanographic Institution در دسترس علاقه مندان قرار خواهد داشت.

برای دیدن این فیلم بر روی آدرس روبرو کلیک کنید: فیلم کمیاب از لاشه کشتی تایتانیک در کف اقیانوس

https://www.donyayesafar.com/sites/default/files/62524525_720p.mp4

1