26 آوریل 2024 - 00:17
نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس:

زیرساخت های گردشگری در لرستان تقویت شوند

23 ژانویه 2023 - 13:00 dsfr.ir/ql956

زیرساخت های گردشگری در لرستان تقویت شوند
ویکی مدیا
پُلِ دُختَر از سازه‌های دوره ساسانیان

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت های گردشگری در لرستان تقویت شوند.

به گزارش «دنیای سفر» حمیدرضا کاظمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حوزه گردشگری در استان نیاز به کار بیشتر داشته و باید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدامات اساسی در این بخش انجام دهد.

وی افزود: مناطقی در لرستان که آثار تاریخی و فرهنگی در آنها وجود دارد زیرساخت لازم برای جذب گردشگر را ندارند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مناطق ویژه گردشگری که مردم می توانند استفاده کنند چنانچه زیرساخت لازم را نداشته باشند رغبتی برای استفاده از آن نشان نمی دهند.

کاظمی بیان کرد: متاسفانه روی غار کلماکره در پلدختر به عنوان یک پتانسیل گردشگری استان هیچ کاری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه تالاب های ۱۱ گانه پلدختر زیرساخت مناسب ندارند، اضافه کرد: برای غار و کاروانسرای کوگان و آبشار افرینه متاسفانه هزینه چندانی نشده است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای ایجاد زیرساخت در مکان ها ذکر شده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یا برنامه ندارد و یا اعتباری در نظر نمی گیرد که حداقل زیرساخت ها ایجاد شود.

کاظمی اظهار کرد: بی توجهی میراث فرهنگی کشور به قابلیت ها، پتانسیل ها و سرمایه های گردشگری، تاریخی، طبیعی مورد انتقاد جدی مردم لرستان است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که زیرساخت های لازم برای این سرمایه ها در نظر گرفته شود لرستان می تواند مرکز توجه گردشگران داخلی و خارجی باشد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: پل های تاریخی شهرستان منحصر به فرد هستند که نیاز به مرمت دارند تا مردم به تاریخ و پیشینه این مناطق پی ببرند.

1