19 آوریل 2024 - 11:05
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی:

پروازهای فرودگاه مشهد از سر گرفته شد

11 ژانویه 2023 - 22:00 dsfr.ir/hs6n5

پروازهای فرودگاه مشهد از سر گرفته شد
عصر ایران
فرودگاه مشهد در زمستان 1401

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی از برقراری مجدد پروازهای مشهد پس از بازگشایی باند این فرودگاه خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» محمود امانی‌بنی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: باند ۳۱ راست و ۱۳ چپ فرودگاه مشهد از ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز ۲۱ دی ماه، با تلاش عوامل فرودگاهی پاکسازی و بازگشایی شد. طی ۲۴ ساعت گذشته و به طور مستمر ۲ تیم عملیات فرودگاهی با ۱۴ خودروی اوره‌پاش، مایع‌پاش و برف‌روب اقدام به پاکسازی باند از برف و یخ با استفاده از ۵۰ تن اوره و ۱۰ هزار لیتر مایع استات پتاسیم کردند.

وی افزود: ۴ شیفت ۸ نفره در اطلاعات پرواز ۱۹۹ پاسخگوی مسافران برای اعلام وضعیت پرواز بودند. همچنین در این مدت حدود ۳۰ نفر در حوزه لندساید و محاوط ترمینالی اقدام به خدمت‌رسانی به مسافران کرده‌اند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: باوجود کاهش شدید دمای هوا تا منفی ۱۵ درجه سانتی‌گراد و برودت هوا با تلاش عوامل فرودگاهی در حال حاضر باند اصلی فرودگاه مشهد عملیاتی است و هواپیماها با اجرای عملیات یخ‎‌زدایی امکان انجام پرواز از این باند را خواهند داشت.

امانی‌بنی یادآور شد: از مسافران درخواست می‌شود به دلیل شرایط ناپایدار جوی، کاهش دید افقی و برودت هوا پیش از عزیمت به فرودگاه‌های کشور و اطلاع از وضعیت پرواز با شماره ۱۹۹ تماس حاصل کنند.

گفتنی است به دنبال بارش برف، کاهش شدید دما و یخ‌زدگی سطح باند فرودگاه بین‌المللی مشهد از ساعت ۱۹ روز گذشته ۲۰ دی ماه، ۵۷ پرواز شامل ۲۴ پرواز خروجی داخلی، ۲۳ پرواز ورودی داخلی، ۴ پرواز ورودی خارجی و ۶ پرواز خروجی خارجی تا ساعت هشت و نیم صبح امروز ۲۱ دی ماه باطل شد.

با وجود کاهش شدید دما و بارش برف از ساعات ابتدایی صبح امروز عملیات برف‌روبی و پاکسازی باند در چند مرحله آغاز شده بود و کماکان نیز ادامه دارد.

1