18 آوریل 2024 - 04:53
معاون گردشگری کشور خبر داد

صندوق توسعه گردشگری تشکیل شد

10 ژانویه 2023 - 08:40 dsfr.ir/5d1p3

صندوق توسعه گردشگری تشکیل شد
میراث آریا
علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه بازنگری قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی در حال انجام است، گفت: صندوق توسعه گردشگری برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی تشکیل شد.

به گزارش «دنیای سفر»، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست صمیمی با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی که در سالن آمفی تئاتر وزارتخانه برگزار شد، به کارهای انجام شده در حوزه گردشگری توسط وزارتخانه اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما طی این مدت این بوده که خودمان مانعی ایجاد نکنیم و تمام اختیاراتمان را برای رفع موانع به کار گیریم.

وی به کارهای صورت گرفته در حوزه مالیات اشاره کرد و ادامه داد: تمام دغدغه ها در این حوزه مشترک است و ۳ جلسه با سازمان امور مالیاتی برگزار و تمامی این موارد از جمله بخشودگی جرایم احصا شده است.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: سرمایه در گردش و تجهیزات دفاتر خدمات مسافرتی در تبصره ۱۸ دیده شده است.

شالبافیان ادامه داد: بازنگری قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی در حال انجام است.

وی به ظرفیت آفرینی وزارتخانه در حوزه تبلیغات اشاره کرد و ادامه داد: هزینه قابل قبول مالیاتی این امکان را فراهم می کند که از تمامی فعالان اقتصادی استان استفاده کنید. ترغیب و مطالبه از استانداران برای پای کار آوردن صنایع زحماتی است که شما باید متحمل شوید. قانون تصویب و دستورالعمل به ادارات کل مالیاتی ابلاغ شده است.

معاون گردشگری کشور افزود: در حوزه برگزاری فم تور نیز هر اداره کلی که برنامه بدهد و تأیید شود وزارتخانه در هزینه ها مشارکت می کند.

شالبافیان با اشاره به چند پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی برای قانون بودجه ۱۴۰۲، ادامه داد: تشکیل صندوق توسعه گردشگری، خواسته بیش از ۲ دهه فعالان گردشگری بود. در متن پیشنهادی، صندوق ماهیت غیردولتی دارد و این کار در راستای مشارکت بیشتر بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی با اشاره به سیاست هم صدایی و هم دلی وزارتخانه افزود: انجام همه این کارهای زیرساختی نیاز به اتحاد و هم صدایی دارد. امروز همه تصدیق می کنند که وزارتخانه به دنبال یک صدایی و کنار یکدیگر قراردادن تمامی فعالان بخش خصوصی است. اگر این هم صدایی رخ دهد می توانیم مشکلات را حل کنیم.

1