19 آوریل 2024 - 03:50
مدیرکل محیط زیست بوشهر:

بدون مجوز به مناطق تحت حفاظت محیط زیست بوشهر نروید

28 دسامبر 2022 - 19:50 dsfr.ir/jd11g

بدون مجوز به مناطق تحت حفاظت محیط زیست بوشهر نروید
دنیای سفر
خلیج نایبند اولین و زیباترین پارک ملی دریایی ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرد: ورود گردشگران و تورهای گردشگری به مناطق حفاظت شده این استان نیامند دریافت مجوز است.

به گزارش «دنیای سفر»، فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه با بیان اینکه این استان به دلیل شرایط آب و هوایی مطلوب در فصل های پاییز و زمستان پذیرای گردشگران بسیاری است، تاکید کرد: ورود گردشگران در مناطق حفاظت شده برای جلوگیری از تخریب و برهم خوردن آرامش و تعادل محیط زیستی و پیشگیری از حادثه برای گردشگران، باید با رعایت اصول حفاظت از طبیعت انجام شود.

وی افزود: بنابراین ورود گردشگران و تورهای گردشگری به مناطق تحت حفاظت استان بوشهر بویژه پارک ملی دیر نخیلو، پارک ملی نایبند و اثر طبیعی ملی کوه نمک نیازمند دریافت مجوز است و از همه آژانس ها و برگزار کنندگان تورهای گردشگری تقاضا می شود یک هفته قبل از سفر به این مناطق نسبت به هماهنگی و اخذ مجوز ورود اقدام کنند.

قلی نژاد گفت: مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست از مناطق ارزشمند زیستی هستند که برای حفاظت از میراث های طبیعی و ذخایر ژنتیکی مورد حفاظت قرار گرفته اند.

استان بوشهر هشت منطقه تحت مدیریت (پارک ملی دریایی نای بند، پارک ملی دیر – نخیلو، منطقه حفاظت شده مند، منطقه حفاظت شده حله، پناهگاه حیات وحش خارک، اثر طبیعی ملی کوه نمک، اثر طبیعی ملی خارکو و منطقه حفاظت شده کوه بیرمی) با مساحت ۱۸۱ هزار و ۳۸۷هکتار و سه منطقه شکار ممنوع کوه مند و کوه تنگ باهوش- شاهزاده ابراهیم و کوه سیاه با وسعت ۱۷۶ هزار و ۲۶۶هکتار دارد.

1