19 آوریل 2024 - 21:41

تفریح و سرگرمی؛ حوزه مغفول گردشگری تهران

27 دسامبر 2022 - 07:30 dsfr.ir/7915r

تفریح و سرگرمی؛ حوزه مغفول گردشگری تهران
دریافتی
اقیانوس پارک در مجموعه اراضی عباس آباد

اقیانوس پارک در مجموعه اراضی عباس آباد به عنوان یک پارک مفهومی به همراه هشت شعبه جدید شهروند محله در سطح تهران و در قالب هفدهمین شنبه افتخار و امید امروز با حضور مسئولین شهرداری تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمدحسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در آئین بهره برداری از مجموعه تفریحی اقیانوس پارک و افتتاح هشت فروشگاه شهروند محله در قالب هفدهمین شنبه امید و افتخار، گفت: مشخصه اصلی عصر حاضر موضوع تم است که این مجموعه «تم پارک» معرفی شده با قدرت داستانی و تخیلی بخش بزرگی از منطقه اراضی عباس آباد با تم پارک های موضوعی طراحی شده و اهتمام مدیریت جدید شهری تاکید بر مجموعه های تفریحی و زنجیره گردشگری است.

وی افزود: اراضی عباس آباد در موضوع «تم پارک» کارهای کلانی را انجام داده و این «تم پارک»در حقیقت مکمل بوستان های آب و آتش و بنادر در مجموعه اراضی عباس آباد خواهد بود.

حجازی تاکید کرد: سازمان سرمایه گذاری شهرداری همراهی مناسبی در ساخت این مجموعه داشته و خوشبختانه در دوره جدید مدیریت شهری این سازمان بسیار فعال شده، لذا تلاش می کنیم چرخه حیات اجتماعی به دیگر خدمات مردمی افزوده شود که نتیجه آن منجر به شکل گیری یک حوزه گردشگری خلاق خواهد شد.

«تم پارک ها» و پارک های مفهومی عرصه جدیدی را در گردشگری ایجاد کردند

در بخش دیگری از این مراسم توکلی زاده معاون اجتماعی شهرداری تهران نیز گفت: «تم پارک ها» و پارک های مفهومی عرصه جدیدی را در گردشگری ایجاد کردند. خوشبختانه در تهران نیز از این موضوع غفلت نشده و شاهد رخدادهای موثری در این حوزه هستیم و این زنجیره نیز در حال تکمیل است.

وی افزود: پارک مفهومی شاهنامه شناسی در برج میلاد از اقدامات این حوزه بوده و امروز نیز شاهد افتتاح این پارک مفهومی هستیم. در این پارک ها موضوعات مختلف از جمله محیط زیست که مورد غفلت بشریت قرار گرفته مورد توجه قرار می گیرد و در همین راستا نیز آموزش هایی در این پارک ها ارائه می شود.

وی تاکید کرد: خوشحالیم شنبه های امید و افتخار در زنجیره ارائه خدمات به حوزه گردشگری رسیده، قطعا با تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران یک الگوی گردشگری نیز در تهران ایجاد خواهد شد. این پارک با هزینه ۳۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع ظرف مدت یک سال با فعالیت ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم به بهره برداری رسیده است.

تفریح و سرگرمی حوزه مغفول صنعت بزرگ گردشگری است

شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز در آئین بهره برداری از مجموعه تفریحی اقیانوس پارک و هشت فروشگاه شهروند، گفت: در یک سال اخیر شاهد افزایش تعامل میراث فرهنگی و شهرداری تهران بوده ایم که منجر به اقدامات موثری در این حوزه شده است.

نیاز شهرها برای احداث پارک های موضوعی و مفهومی

وی در تشریح نیاز شهرها برای احداث پارک های موضوعی و مفهومی و نقش آنها در توسعه گردشگری، گفت: در بسیاری شهرها برای تکرار بازدید از آن شهر توسط گردشگران و رونق گردشگری نیاز به ایجاد جاذبه های مکمل در کنار جاذبه های اصلی است. لذا اتکا به جاذبه های تاریخی و فرهنگی به تنهایی نمی تواند موجب تکرار رفتار سفر شود و یکی از کارکردهای این پارک ها تکرار رفتار سفر برای گردشگران خارج شهر است. همچنین گردشگران شهری نیز نیاز است که با ابزارهایی برای آنها، جاذبه آفرینی صورت بگیرد که این کار توسط تم پارک ها انجام می شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۸ یکی از پارک های موضوعی تهران ششمین محل مورد بازدید گردشگران بوده که نشان می دهد پتانسیل این پارک ها باید مورد توجه قرار گیرد. در سیاست گذاری ها نیز ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی برای این پارک ها وجود دارد. در حقیقت ابزار مناسبی هستند تا مفاهیمی که اولویت دار هستند به مخاطبان منتقل شوند.

وی تاکید کرد: حوزه تفریح و سرگرمی حوزه مغفول صنعت بزرگ گردشگری است، اما در حال حاضر می توانیم بگوییم آئین نامه ها و مجوزهای لازم برای این حوزه از مرحله موافقت اصولی تا بهره برداری تبیین و صادر می شود.

افتتاح هشت شعبه فروشگاه شهروند محله

در بخش دیگری از این مراسم قربانیان مدیرعامل شرکت شهروند نیز در تشریح افتتاح هشت شعبه فروشگاه شهروند محله با اشاره به اینکه با بهره برداری از این هشت شعبه، ۴۵۰۰ متر مساحت به فروشگاه های شهروند افزوده می شود، افزود: مجموعه فروشگاه های شهروند قدمت ۲۸ ساله را سپری می کند و امروز در میان شهروندان شناخته شده است.

به گفته وی، به این ترتیب توسعه فضای کسب و کار و همچنین لزوم توسعه ساختاری در این فروشگاه احساس می شد که در همین راستا از سال ۱۴۰۰ این مجموعه وارد فعالیت های جدیدی شده و فاز توسعه را دنبال کرده و به این ترتیب با ۱۳۷ هزار متر مربع مساحت و ارائه خدمات در ۱۴۲ شعبه در نخستین گام توسعه، هشت شعبه را به شهروند اضافه می کنیم تا مجموعه شعبات آن به عدد ۵۰ برسد.

قربانیان افزود: توسعه ارائه خدمات اقساطی و اعتباری جزو نخستین گام هایی است که در تغییر فضای کسب و کار در مجموعه شهروند با آن مواجه هستیم. با ارائه این زیرساخت ها خدمات جدیدی برای شهرستان های استان تهران و همچنین شهر کرج ارائه خواهد شد. امروز نیز هشت فروشگاه شهروند در قالب شهروند محله به بهره برداری می رسد.

افزایش ۲۳ درصدی رشد فروش تعدادی شهروند

قربانیان در تشریح فعالیت یک ساله این مجموعه نیز به افزایش ۲۳ درصدی رشد فروش تعدادی شهروند و همچنین توجه ویژه به موضوع تبلیغات اشاره کرد و افزود: ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد مثبت داشتیم و به این ترتیب شهروند رشد اعتماد مردم را کماکان به دست آورده است و در سه ماهه نخست سال جاری ۳۶۰۰ تن کالای تنظیم بازار از طریق فروشگاه های شهروند توزیع شده است.

در این مراسم هشت فروشگاه شهروند به صورت همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاونین مالی و اقتصاد شهری، اجتماعی و فرهنگی و معاون شهرسازی شهرداری تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا در حاشیه افتتاح ها پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از موضوعات در شهر جدا شدن مردم از طبیعت است، افزود: یکی از وظایف مدیریت شهری بکارگیری امکانات و ابزار مختلف برای آشتی و بازگرداندن مردم با طبیعت است. در حقیقت شرایط سخت در زندگی شهری شهروندان را دلگیر کرده و احساس چنین پارک های مفهومی می تواند مردم را با طبیعت آشتی دهد و بار دیگر آنها را به طبیعت باز گرداند. اقدام مبارک و مهمی که در تهران آغاز شده و پیگیری می شود. لذا باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

وی افزود: مهم است که زندگی شهری که هر روز سختی های بیشتری را متحمل می شود و وضعیت حمل و نقل و آلودگی هوا در آن با مشکلاتی مواجه است باید سفرهای شهری را کاهش دهیم و مردم بتوانند در محله خود به فروشگاه های شهروند مراجعه کنند و با افزایش عرضه ضمن منطقی کردن قیمت ها کاهش سفرها را دنبال کنیم و رضایت شهروندان را فراهم کنیم. در حقیقت با افتتاح این هشت شعبه شهروند محله پیام خوبی را به شهروندان ارسال می کنیم.

سروری در خصوص قیمت ورودی پارک اقیانوس نیز گفت: نرخ بلیت این پارک ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده که اگر نیاز باشد و اعتراضی باشد برای نرخ سال بعد به شورا می آید و بررسی می شود.

هفدهمین شنبه افتخار و امید که به افتتاح پروژه های شهری در مقیاس های بزرگ اختصاص داده می شود در حالی امروز شنبه با افتتاح اقیانوس پارک و هشت فروشگاه شهروند دنبال شد که شهردار تهران برای دومین شنبه متوالی در این مراسم حضور پیدا نکرد.

مسئولین شهرداری تهران علت عدم حضور شهردار تهران را شرکت در جلسات هیات دولت برای بررسی بودجه سال آینده عنوان می کند.

1