15 آوریل 2024 - 09:42

مشارکت ۲۸ پایگاه تاریخی در هفته گردشگری

27 سپتامبر 2022 - 15:00 dsfr.ir/xy037

مشارکت ۲۸ پایگاه تاریخی در هفته گردشگری
کرمان نو | kermaneno.ir
گردشگران در اماکن تاریخی استان کرمان

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مشارکت ۲۸ پایگاه میراث تاریخی در برگزاری برنامه های هفته گردشگری خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: گرامیداشت روز جهانی به مدت یک هفته با شعار «رویش اندیشه های نو در گردشگری ایران» با تمرکز بر گردشگری موضوعی از جمله گردشگری دسترس پذیر، ادبی، کشاورزی، خوراک و غیره در استان های کشور مورد توجه قرار خواهد گرفت. از این رو اداره کل امور پایگاه های میراث ملی و جهانی نیز با معرفی ۲۸ پایگاه تاریخی کشور در چهار محور مجزا اعلام آمادگی و همکاری داشته است.

او افزود: آمادگی کامل و انجام تمهیدات لازم برای ارائه ارتقای کیفی و کمی خدمات شامل معرفی آثار تاریخی فرهنگی و مسیر بازدید گردشگران، امکان بازدید گردشگران از فعالیت و اقدامات اجرایی در پایگاه ها همچون کارگاه های مرمت و ... با رعایت کلیه نکات ایمنی کارگاهی و حفاظتی، ضوابط و مقررات مربوطه در این خصوص و نیز ارائه تخفیف شایسته در تهیه بلیت اماکن تاریخی و فرهنگی و موزه های پایگاه های میراث ملی و جهانی و نیز برگزاری رویدادها، نشست های تخصصی، برپایی نمایشگاه ها با استفاده از ظرفیت های موجود در این خصوص، محورهای در نظر گرفته شده برای مشارکت پایگاه های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شمار می آیند.

شهر تاریخی و باغ دولت آباد یزد، میدان امام اصفهان، گنبد سلطانیه زنجان، باغ اکبریه بیرجند، قلعه فلک الافلاک لرستان، موزه میراث روستایی گیلان، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، تاق بستان کرمانشاه، گنبد قابوس گلستان و نیز کاخ موزه های گلستان، نیاوران و سعدآباد تعدادی از ۲۸ پایگاه میراث ملی و جهانی هستند که در برگزاری مراسم های گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری مشارکت خواهند داشت.

1