24 آوریل 2024 - 20:33

ناوگان هواپیمایی ایران ایر

6 ژوئیه 2020 - 18:40 dsfr.ir/hc7d7

ناوگان هواپیمایی ایران ایر

سفر کردن با هواپیما می تواند بسیار لذت بخش و جذاب باشد مخصوصا اگر از ایرلاین های معتبر استفاده کنید. بلیط هواپیما نسبت به دیگر بلیط ها قیمت بیشتری دارد اما باید دقت داشته باشید هواپیما سریعترین وسیله ای است که به کمک آن می توانید به مقصد خود برسید.

هزینه سفر با هواپیما بیشتر از هزینه سفر با قطار یا اتوبوس است اما در عوض از امنیت و سرعت بسیار بالایی برخوردار است. معمولا بلیط های هواپیما ایران ایر به ۲ صورت سیستمی و چارتری صادر می شود که بلیط های سیستمی قیمت بیشتری دارند اما در عوض مزیت های زیادی هم دارند. در قسمتی از مطلب به بررسی تفاوت های بلیط های سیستمی و چارتری می پردازیم. خرید بلیط هواپیما ایران ایر از علی بابا با حداقل قیمت امکان پذیر است، شما می توانید به صفحه رزرو بلیط در وب سایت و اپ مراجعه کنید و بعد از مشخص کردن مبدا، مقصد و تاریخ حرکت می توانید بلیط ها را مشاهده کنید. بلیط های هواپیما بسته به نوع(سیستمی و چارتری) و همچنین شرکت هواپیمایی و کلاس پروازی می تواند قیمت های مختلفی داشته باشد. اختلاف قیمت در بلیط های هواپیما برخی اوقات بسیار زیاد است و شما باید متناسب با نیازتان بهترین نوع بلیط را رزرو کنید. در نظر داشته باشید که بلیط های چارتری قیمت کمتری دارند اما از طرفی امکان کنسل کردن ندارند پس در هنگام انتخاب باید دقت زیادی داشته باشید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید. ناوگان هواپیمایی ایران ایر هیچ تعهدی در مورد بازگشت هزینه بلیط های چارتری ندارد و شما بعد از رزرو نمی توانید این بلیط ها را کنسل کنید.

در زمان سفر با هواپیما دقت داشته باشید که شما مجاز به حمل بار به اندازه مشخصی(بین ۲۵ تا۴۰ کیلوگرم) هستید و اگر بار شما از این میزان بیشتر باشد باید هزینه اضافه بار را بپردازید. برای این که بدانید حداکثر میزان بار قابل حمل هر ایرلاین چقدر است می توانید به وب سایت ایرلاین مربوطه مراجعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که این میزان بار برای قسمت بار هواپیما است و شما می توانید یک ساک دستی مشخص هم با خودتان به کابین هواپیما ببرید. حداکثر وزن این کیف دستی هم مجددا برای ایرلاین های مختلف، فرق می کند اما بین ۳ تا ۶ کیلوگرم است. البته در کیف دستی که همراه خودتان به کابین می روید نمی توانید وسایل برنده، انواع چاقو، عطر و... ببرید. این موضوع به خاطر موارد امنیتی پرواز است. 

ترمینال های هواپیمایی آسمان در فرودگاه مهرآباد

یکی از مزایای خرید آنلاین بلیط ناوگان هواپیمایی ایران ایر استفاده از تقویم قیمتی وب سایت علی بابا است. تقویم قیمتی علی بابا می تواند مناسب ترین راه برای تهیه یک بلیط مناسب هواپیما باشد. تقویم قیمتی علی بابا در هنگام رزرو بلیط هواپیما، به صورت نواری در بالای وب سایت یا اپلیکیشن ظاهر می شود و عمل کرد آن به این صورت است که کمترین قیمت بلیط را در روزهای قبل و روزهای بعد(۳ روز قبل و ۳ روز بعد) به شما نشان می دهد. برای مثال فرض کنید که شما قرار است که در روز سه شنبه ۲۱ تیر ماه به مسافرت بروید و اگر سفر شما یکی دو روز هم عقب و جلو شود مشکلی برای شما پیش نمی آید؛ در این حالت تقویم قیمتی علی بابا به شما کمک می کند تا کمترین قیمت های بلیط هواپیما از ۱۸ تیرماه تا ۲۴ تیر ماه را به صورت آنلاین و لحظه ای مشاهده کنید. البته این راه بیشتر برای افرادی مناسب است که سفر آن ها در تاریخ دقیقی صورت نمی گیرد و یکی دو روز اختلاف مشکلی را برایشان به وجود نمی آورد. در ادامه بلیط های چارتری و سیستمی را توضیح می دهیم. 

بلیط های چارتری 

بلیط های چارتری همانطور که گفته شد قیمت کمتری نسبت به بلیط های سیستمی دارند اما در عوض قابل کنسل کردن نیستند و شما به هیچ عنوان نمی توانید هزینه پرداختی تان را پس بگیرید. همچنین در بلیط های چارتری شما باید برای کودکان و نوزادان هم یک بلیط کامل تهیه کنید. بلیط های چارتری از ۱۴ روز قبل از تاریخ پرواز قابل رزرو هستند. این بلیط ها توسط خود ایرلاین به فروش نمی رسند و یک آژانس فروش بلیط کل یک هواپیما را اجاره می کند و هزینه کل را بر تعداد صندلی ها تقسیم می کند تا هزینه هر بلیط مشخص شود. 

بلیط های سیستمی

بلیط های سیستمی بلیط هایی هستند که توسط خود ناوگان هواپیمایی ایران ایر به فروش می رسانند و در بازه های زمانی مختلف قیمت یکسانی دارند. قیمت بلیط های سیستمی بیشتر از بلیط های چارتری است اما امکان کنسل کردن دارند و همچنین برای کودکان هم تخفیف زیادی در نظر گرفته می شود. بلیط های سیستمی بعد از پرواز هم قابل کنسل کردن هستند و شما در صورت نرسیدن به پرواز می توانید تا ۵۰ درصد از هزینه بلیط تان را پس بگیرید. البته این میزان در ایرلاین های مختلف یکسان نیست.

1