29 مارس 2024 - 02:42

بلیت هواپیما مجددا گران شد!

18 می 2020 - 12:20 dsfr.ir/o3663

بلیت هواپیما مجددا گران شد!
mehrnews.com
پروازهای داخلی

نرخ بلیت پروازهای داخلی بار دیگر همزمان با افزایش پروازهای داخلی در تعدادی از مسیرها به نرخ های بالای ۵۰۰ هزار تومان بازگشت.

همزمان با ازسرگیری پروازهای داخلی، قیمت بلیت هواپیما نیز به نرخ های قبل کرونا برگشت. این در حالی است که در شرایط کرونایی، برخی شهرهایی که پروازهایشان ادامه داشت، به دلیل کاهش تقاضا به زیر ۲۰۰ هزار تومان رسیده بود اما همزمان با شروع مجدد پروازها و افزایش تقاضای سفر، بلیت این پروازها به نرخ های بهمن ماه سال گذشته برگشته است.

پس از آنکه شورای سلامت کیش با آغاز پروازها به این جزیره از ۲۵ اردیبهشت (پنج شنبه هفته گذشته) موافقت کرد، تورها و پروازهای کیش نیز آغاز شده و با توجه به نزدیک بودن تعطیلات عید فطر، بلیت پروازهای کیش با رشد سرسام آور قیمت ها روبه رو شده است.

به عنوان مثال پرواز پنج شنبه ۱ خرداد تهران کیش ساعت ۶:۴۰ دقیقه از سوی یکی از شرکت های هواپیمایی، ۵۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است. یک شرکت دیگر هم پرواز ۷:۴۰ همان روز (۱ خرداد) تهران-کیش را با قیمت ۵۴۶ هزار تومان انجام می دهد. همچنین بلیت ۷ پرواز اکونومی دیگر در همان روز با قیمت هایی از ۶۰۰ هزار تا ۸۵۸ هزار تومان از سوی چند ایرلاین دیگر عرضه می شود.

همچنین پرواز تهران-مشهد برای روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و با توجه به دستور رئیس جمهور برای بازگشایی درب های حرم مطهر رضوی (ع) و هتل ها، تعداد پروازها و قیمت بلیت ها نیز بار دیگر در آستانه رشد قرار دارد به گونه ای که از بلیت های با نرخ ۱۷۰ تا ۲۲۰ هزار تومان در ایام کرونایی، به بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در روزهای آخر ماه مبارک رمضان رسیده است.

این افزایش قیمت ها در حالی است که شرکت های هواپیمایی همچنان از دریافت تسهیلات حمایتی در برابر آسیب های شیوع کرونا به کسب و کارها که مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای پول و اعتبار بود، باز مانده اند؛ به نظر می رسد ایرلاین ها با افزایش نرخ بلیت ها به دنبال جبران این کاهش درآمدها باشند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه در آذر ماه سال گذشته، نرخ نامه تعیین سقف و کف قیمت بلیت ها از سوی شرکت های هواپیمایی به تصویب رسیده و از طرف سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت های هواپیمایی نیز با تأیید روبه رو شده بود، مشخص نیست آیا این نرخ نامه با توجه به کاهش شدید قیمت بلیت هواپیما در سه ماه توقف یا کاهش پروازها، همچنان معتبر است یا از درجه اعتبار ساقط شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1