29 مارس 2024 - 19:36

ضوابط آموزش ارزیاب گردشگری ابلاغ شد

9 دسامبر 2019 - 17:00 dsfr.ir/nq59e

ضوابط آموزش ارزیاب گردشگری ابلاغ شد
arasbaran.org
آزمون جامع گردشگری

چارچوب و ضوابط آموزش کارشناسان «ارزیاب» و «مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری» از سوی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان ها ابلاغ شد.

زاهد شفیعی مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری هدف از تدوین و ابلاغ این دوره ها را تربیت نیروی ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق به عنوان یکی از شرایط دریافت کد ارزیاب و مدیر فنی، مطابق با دستورالعمل ارزیابی و تایید صلاحیت کارشناسان فرایند ارزیابی طرح تطبیق و شیوه نامه درجه بندی تاسیسات گردشگری ذکر کرد و افزود: تمام علاقه مندان به آشنایی با ضوابط ارزیابی و درجه بندی تاسیسات گردشگری و متقاضیان دریافت کد فعالیت ارزیاب تاسیسات گردشگری و کد فعالیت مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری مخاطبان این دوره های آموزشی هستند.

در این دو دوره فراگیران سرفصل هایی نظیر آشنایی با مفاهیم و قوانین مرتبط با تاسیسات گردشگری، اصول فرایند ارزیابی و آشنایی با ضوابط و فرآیندهای اجرای طرح، تشریح ضوابط ارزیابی و درجه بندی، تکنیک های ارزیابی، اصول حرفه ای ارزیابی و غیره را خواهند گذراند.

شفیعی گفت: شرکت در دوره آموزشی و دریافت گواهینامه الزاما به معنای دریافت کد فعالیت نیست، بلکه دارا بودن گواهینامه صرفا پیش نیاز صدور کد فعالیت بوده و صدور کد و مجوز فعالیت برای متقاضیان به احراز شرایط مندرج در ضوابط ابلاغی به استان ها و قبولی در مصاحبه های تخصصی مشروط است.

او با بیان این که مجریان این دو دوره موسسات آموزشی دارای مجوز از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واقع در سراسر کشور خواهند بود، یادآور شد: فراگیران دوره ارزیاب مجموعاً ۴۰ ساعت آموزش را خواهند گذراند. در واقع این دوره شامل ۱۲ ساعت عمومی (نظری) و ۲۸ ساعت تخصصی - شامل ۱۸ ساعت نظری و ۱۰ ساعت عملی - خواهد بود.

مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری ادامه داد: فراگیران مدیر فنی علاوه بر ۴۰ ساعت آموزش های دوره ارزیاب، ۱۰ ساعت دروس تخصصی - شامل ۶ ساعت نظری و ۴ ساعت عملی - را پشت سر خواهند گذاشت.

شفیعی با تاکید بر ضرورت آموزش همه دست اندرکاران و فعالان صنعت گردشگری، مدت اعتبار گواهینامه فراگیران دوره های ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری را پنج سال عنوان کرد و گفت: ضروری است فراگیران پس از پایان این مدت در دوره بازآموزی کارشناس ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری شرکت خواهند کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1