28 مارس 2024 - 12:27

نمایش آثار چرم در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

1 دسامبر 2019 - 09:00 dsfr.ir/hl5rm

نمایشگاه چرم کیهان

نمایشگاه چرم کیهان شامل چرم های دست دوز در ساختمان شماره یک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برپا شده است.

نمایشگاه آثار چرم کیهان امروز در ساختمان شماره یک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گشایش یافت.

در این نمایشگاه محصولات چرم دست دوز که با چرم طبیعی شامل چرم گاوی، بزی، شتری تهیه شده اند در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

ناهید زراعتی، مدیر برند چرم کیهان در این باره گفت: «این برند یک سال است که راه اندازی شده ولی سابقه کار من در این حوزه حدود شش سال است. ویژگی این برند که آن از دیگر برندهای چرمی متمایز می کند، دست دوز بودن و طراحی منحصر به فرد و اختصاصی این محصولات است. این برند می تواند محصولاتش را برای شما شخصی سازی کند.»

او درباره مشکلات این صنف از صنایع دستی خاطر نشان کرد: «چرم طبیعی اکنون صادر می شود و این موضوع باعث شده که تولید کنندگان چرم خود را نفروشند و آن را با قیمت بالاتری صادر کنند. این امر باعث می شود که برای تولیدکننده محصولات چرمی صرف نداشته باشد که با این قیمت از آنها چرم خریداری و کالای چرمی تولید کند. تبعا این موضوع قدرت خرید مشتری را هم پایین می آورد.»

زراعتی با بیان اینکه دو کارگاه چرمی در مشهد به تولید این محصولات می پردازند، تصریح کرد: «صفر تا صد این کارها با دست دوخته می شوند و اصلا کار ماشینی نداریم. در چهار ماه گذشته برای تولید کیف چند منظوره کیهان که تبلیغات تلویزیونی هم دارد، توانسته ایم برای 500 نفر در مشهد اشتغال زایی کنیم. این کار می تواند در شهرهای دیگر هم راه اندازی و به اشتغال زایی در آنجا کمک کند.»

در نمایشگاه چرم کیهان، کالاهای چرمی دست دوز شامل انواع کیف زنانه و مردانه ارائه شده است. این نمایشگاه 9 آذر در ساختمان شماره یک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برپا شده و تا چهارشنبه این هفته ادامه خواهد داشت.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1