25 آوریل 2024 - 08:04

جشن انار در بادرود

11 نوامبر 2019 - 13:00 dsfr.ir/ye981

جشن انار در بادرود
rasekhoon.net
جشنواره گردشگری انار

جشنواره گردشگری انار نادری از پنج شنبه گذشته در شهر بادرود از توابع شهرستان نطنز در استان اصفهان همزمان با فصل برداشت این محصول با دعوت از گردشگران برپا شده و تا ۲۳ آبان ماه ادامه دارد.

سیدحسین چاکری بادی کارشناس گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز این رویداد را فرصتی برای توسعه پایدار و گردشگری کشاورزی دانست و با اشاره به دیگر جشنواره های پاییزه نطنز از جمله زعفران، یادآور شد: مستثنی بودن شهرستان نطنز در فلات مرکزی ایران و تنوع آب و هوایی که ترکیبی از کویر و کوهستان است و وجود هفت روستای هدف گردشگری و مدیریت و بهره وری محصولات کشاورزی در راستای توسعه گردشگری پایدار در جوامع روستایی شهرستان با رویکرد «هر روستا یک محصول»، در کنار ظرفیت باغ شهر تاریخی نطنز، این شهرستان را به منطقه ای حائز اهمیت تبدیل کرده است.

به گفته او، رویداد گردشگری انار نادری بادرود که در تقویم گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ثبت رسیده است، از سال ۱۳۸۵، آبان ماه هرسال برگزار شده تا امسال که سیزدهمین دوره آن برپا شده است. حدود ۱۲۰ غرفه صنایع دستی، غذای محلی، محصولات بومی محلی و کلاس های آموزشی برای کشاورزان از برنامه های جانبی این جشنواره است که تا روز پنجشنبه ۲۳ آبان ماه ادامه دارد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1