12 آوریل 2024 - 12:21
عضو جامعه هتلداران:

از هر چهار شغل در دنیا سه مورد به گردشگری اختصاص پیدا می کند

5 اکتبر 2019 - 17:00 dsfr.ir/td0to

از هر چهار شغل در دنیا سه مورد به گردشگری اختصاص پیدا می کند
expofa.com
گردشگری

عضو جامعه هتلداران گفت: تا سال ۲۰۲۰، حدود ۲.۵ میلیارد گردشگر در دنیا وجود خواهد داشت که از هر چهار شغل سه مورد به گردشگری اختصاص پیدا می کند.

ساسان فخر در مراسم گرامیداشت روز جهانگردی و هفته گردشگری اظهار کرد: شش سال متوالی است که صنعت گردشگری در بین بخش های مختلف اقتصادی دنیا بیشترین نقش را داشته و این اتفاق حتی در بین افرادی که در روستاهای دورافتاده زندگی می کنند نقش مهمی ایفا کرده است.

در لرستان با کارهایی که وزارت میراث فرهنگی انجام داده حتی روستاها و اماکن دورافتاده تبدیل به بوم گردی می شوند و اتفاقات خوبی می افتد.

در یک سال گذشته با حمایت های وزارت میراث خوشبختانه موفق شدیم جامعه هتلداران را در لرستان برای اولین بار فعال کنیم که فکر می کنم جای خالی آن در استان کاملا احساس می شد.

جامعه هتلداران لرستان با فعالیت هایی که انجام داده جامعه نوپایی است و ما به کمک وزارت خانه احتیاج داریم که فعالیت های بهتری انجام دهیم.

در این یک سال تمامی هتل ها و مراکز حمایتی را تحت پوشش قرار داده ایم و بزرگترین کاری که در جامعه هتلداران انجام می شود بحث استانداردسازی است.

از هر ۱۰ شغلی که در دنیا ایجاد می شود، یک شغل در صنعت گردشگری است و با توسعه این صنعت می توانیم مشکل بزرگی از بیکاری را حل کنیم.

طبق آماری که کارشناسان داده اند تا سال ۲۰۲۰، حدود ۲.۵ میلیارد گردشگر در دنیا وجود خواهد داشت که از هر چهار شغل سه مورد به گردشگری اختصاص پیدا خواهد کرد.

این عضو جامعه هتلداران در ادامه گفت: کشور ما از نظر جاذبه های صنعتی در رتبه دهم و در جاذبه های طبیعی رتبه پنجم را داریم و امیدواریم لرستان که یکی از مقاصد گردشگری در زمینه جاذبه های طبیعی است با کمک مسئولان میزان گردشگر بیشتر شود و با توجه به ایجاد زیرساخت ها این اتفاق امسال با یک آمار عالی امکان پذیر است.

فخر با بیان اینکه یکی از موانع بزرگ گردشگری در لرستان، نبود اماکن اقامتی مناسب و سرمایه گذارها در این بخش است، اضافه کرد: انتظار داریم در سال جدید این مشکل رفع شود چون مهمانان در موضوع تامین مراکز اقامتی ناراضی هستند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1