28 مارس 2024 - 18:21
سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد

ایران در رتبه دوم "سریعترین رشد گردشگری جهان"

5 اکتبر 2019 - 15:00 dsfr.ir/8102r

ایران در رتبه دوم "سریعترین رشد گردشگری جهان"
utsafar.ir
ظبیعتگردی

بر اساس گزارش جدید سازمان جهانی گردشگری، ایران با ۴۹ درصد رشد پس از اکوادور در رتبه دوم سریع ترین کشورها از حیث رشد جذب گردشگر خارجی قرار گرفت.

گردشگری ایران که در سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموعه از ۴.۸۶۷ میلیون توریست خارجی میزبانی کرده بود، در سال ۲۰۱۸ توانست با ۴۹.۹ درصد رشد این رقم را به ۷.۲۹۵ میلیون نفر برساند تا پس از اکوادور با رشد ۵۱ درصد، سریعترین رشد را در میان کشورهای جهان در جذب گردشگر به نام خود ثبت کند.

کشور اکوادور در آمریکای جنوبی در فاصله زمانی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ توانسته شمار گردشگران خود را از ۱.۶ به ۲.۶ میلیون نفر افزایش دهد. 

رشد ۴۹.۹ درصدی جذب گردشگر بین المللی در ایران در بازه زمانی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ در حالی به ثبت رسیده است که پیش از آن و در فاصله زمانی ۲۰۱۷-۲۰۱۶ رشد گردشگری ایران منفی ۱.۵ درصد گزارش شده بود. 

سازمان جهانی گردشگری از میزان درآمدهای گردشگری ایران در سال ۲۰۱۸ اطلاعاتی نداده است اما برای سال ۲۰۱۷ رقم ۴.۴۰۲ میلیارد دلار را به عنوان درآمد حاصل از جذب گردشگران خارجی در ایران اعلام کرده است. 

درآمد گردشگری ایران در سال ۲۰۱۰ میلادی بر اساس اطلاعات موجود در این گزارش ۲.۴۳۸ میلیارد دلار اعلام شده است. 

کشورهای مصر (۳۶ درصد)، اوگاندا (۳۱.۹ درصد)، نپال (۲۴ درصد)، اسلوونی (۲۳ درصد)، فلسطین (۲۰.۵ درصد)، ویتنام (۱۹.۹ درصد)، گرجستان (۱۶.۹ درصد)، کره جنوبی (۱۵.۱ درصد) و قطر (۱۹.۴ درصد) به ترتیب در رتبه های بعدی سریع ترین رشد در جذب گردشگر بین المللی قرار دارند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1