29 مارس 2024 - 15:36

بوم گردی روستایی مانند چاه نفت ارزآوری دارد

19 سپتامبر 2019 - 09:00 dsfr.ir/5y3sb

بوم گردی روستایی مانند چاه نفت ارزآوری دارد
snapptrip.com
بوم گردی

مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توسعه گردشگری روستایی در حوزه بوم گردی علاوه بر افزایش اشتغالزایی می تواند مانند چاه نفتی کوچک ارزآوری نیز داشته باشد.

علیرضا ارجمندی شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان ورامین اظهارداشت: با تلاش دولت اکثر مناطق روستایی کشور از زیرساخت های مناسب برخوردار شده که این امر نه تنها از مهاجرت روستانشینان جلوگیری کرده بلکه موجب مهاجرت معکوس نیز شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید ضمن تقویت زیرساخت های روستایی به حوزه گردشگری و بوم گردی نیز توجه شود ، افزود: حوزه گردشگری با توجه به توسعه روزافزون و تبدیل آن به اقتصاد اول جهان اهمیت ویژه ای دارد و سرمایه گذاری در این بخش نیز از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار است.

امروز شاهد فرهنگ سازی در در حوزه گردشگری کشور هستیم و سرمایه گذاران متعددی نیز با حضور در این حوزه، موجب رونق این صنعت مهم شده اند.

مدیرکل مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت اظهارداشت: دولت با تنگناهای مالی زیادی مواجه است و به تنهایی نمی تواند در حوزه گردشگری و توسعه اشتغال ورود پیدا کند لذا در این عرصه بیش از قبل به مشارکت بخش خصوصی نیاز است.

ارجمندی همچنین با اشاره به اجرای پروژه «سافاری پارک» در شهرستان ورامین گفت: احداث این کمپ اقدامی ارزشمند در استان تهران است که با راه اندازی آن، بسیاری از علاقه مندان استان تهران می توانند بدون نیاز به عزیمت به سایر استان ها با هزینه کمتر از امکانات این مرکز برخوردار شوند.

فرماندار ورامین نیز در این جلسه گفت: توسعه حوزه گردشگری می تواند به ارتقای اقتصاد منطقه و ارزآوری منجر شود ولی نقطه مهم در این حوزه، استفاده از تمامی ظرفیت های شهرستان در عرصه های مختلف است.

حسین کاغذلو ظرفیت های ورامین در بخش های مختلف اقتصادی و گردشگری را تشریح کرد و افزود: ورامین علاوه بر محصولات دامی و کشاورزی از صنایع دستی ارزشمندی همچون، قالی، گلیم، شیشه، میناکاری و... برخوردار است که فرش میناخانی آن به ثبت جهانی رسیده است.
وی گفت: شهرک گلخانه ای حصارگلی، تالاب بندعلیخان، برج علاء الدوله، مسجد ۷۰۰ ساله تاریخی و چهار روستای هدف گردشگری تنها گوشه ای از ظرفیت های ورامین در حوزه گردشگری است.

پروژه سافاری پارک در ورامین توسط بخش خصوصی در حال اجراست که گفته شده فاز نخست آن امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

شهرستان ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1