17 آوریل 2024 - 00:37

اجرای طرح کاهش هزینه مسافران خراسان رضوی در فصول خلوت سال

18 سپتامبر 2019 - 13:00 dsfr.ir/d1284

اجرای طرح کاهش هزینه مسافران خراسان رضوی در فصول خلوت سال
qudsonline.ir
اجرای طرح کاهش هزینه مسافران

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: «در جلسه استانداری و در جلسه میثاق برای کاهش هزینه اقامت و حمل و نقل مسافران در فصول خلوت سال، طرحی ریخته شد که امسال اجرایی خواهد شد.»

ابوالفضل مکرمی فر، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: ساب، طرحی کشوری است که ستاد مرکزی خدمات سفر کشور به ارگان های دست اندرکار، از جمله اداره میراث فرهنگی استان ها ابلاغ کرده و از آنان خواسته در قالب این طرح یک سری امتیازات و تخفیفات برای آسان کردن سفرهای مردم برنامه ریزی کنند.

او زمان آغاز این بسته سفر آسان و برنامه ریزی شده را غیر از فصول پیک گردشگری اعلام کرد و گفت: این طرح احتمالا از مهرماه آغاز می شود و هدف آن ترغیب مردم به سفر در فصول پاییز و زمستان است.

در جلسه استانداری و در جلسه میثاق برای کاهش هزینه اقامت و حمل و نقل مسافران در فصول خلوت سال، طرحی ریخته شد که امسال اجرایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت به دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، برقراری پروازهای برنامه ای و غیر برنامه ای از مبادی مختلف به مقصد مشهد به منظور ایجاد بازار رقابتی و ارزانتر شدن هزینه سفر، ایجاد راهکار همکاری های بیشتر میان اماکن اقامتی ارزان قیمت دولتی و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و واگذاری تاسیسات گردشگری دولتی و سایت های گردشگری به بخش خصوصی از جمله اقدامات توزیع سفر در قالب طرح ساب است.

او با اشاره به ظرفیت های گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: این استان 2141 تاسیسات گردشگری دارد که شامل 232 هتل ، 308 هتل آپارتمان، 375 مهمانپذیر، 650 خانه مسافر دارای مجوز، 58 اقامتگاه بوم گردی، یک متل و یک مجتمع گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی این استان گفت: بیش از 1500 اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1