18 آوریل 2024 - 14:46

ماندگاری گردشگران عراقی مدیریت شود

12 سپتامبر 2019 - 09:00 dsfr.ir/ib0o7

جذب گردشگر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گردشگران زیادی از کشور عراق برای زیارت، تفریح و درمان به ایران سفر می کنند که باید ماندگاری و نحوه سفر آنها مدیریت و برنامه ریزی شود.

علی آقامحمدی در نشست اعضای تخصصی آمایشی منطقه سه کشور در سالن شهدای استانداری همدان اظهار داشت: در زمینه جذب گردشگران عراقی باید نظم دقیقی اجرا شود.

نزدیک به ۵۰۰ دانشجوی خارجی در استان های منطقه سه تحصیل می کنند که نشان می دهد گردشگری آموزشی می تواند اثربخش باشد. قطار گردشگری باید توسعه یابد زیرا جذابیت خاصی دارد و گردشگران از آن استقبال می کنند.

پیش از اربعین بسته های سوغات مشترک از چهار استان تهیه و برای زائران عتبات عالیات فراهم شود. صنایع دستی و سوغات موجب جذابیت بیشتر برای حضور گردشگر می شود.

طرح هایی که به منظور توسعه استان های مورد آمایش منطقه سه کشور تصویب شد باید در کمترین زمان ممکن اجرایی شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه عملیات اجرایی طرح هایی که نیاز مالی ندارند از همین فردا آغاز شوند، افزود: طرح هایی که نیاز به اعتبار مالی دارند باید پیش از آغاز اعلام بودجه ۹۹ اعتبارات خود را اعلام کنند.

دغدغه امروز ما جوانان هستند و باید در برنامه آمایش منطقه سه کشور به جوانان نگاه ویژه ای شود.

وی با اشاره به اینکه از جوانان بیکار باید ثبت نام شود، بیان کرد: کل منطقه سه کشور ۱۶۰ هزار بیکار دارد که ۵۳ هزار بیکار متعلق به همدان و ۲۰ هزار بیکار دیگر نیز متعلق به ایلام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برنامه های محرم پیشنهاد داد: در رادیو اربعین برنامه ای برای معرفی شهرهای واقع در مسیر پیاده روی تهیه و پخش شود. به منظور جذابیت بیشتر برای گردشگران، بهتر است پیاده راه آرامگاه بوعلی و اکباتان به سمت آرامگاه باباطاهر ادامه پیدا کند.

روسای دانشگاه ها و مدیران و معاونان کلیدی منطقه سه کشور امروز در همدان برای بررسی ظرفیت ها و برنامه ریزی های آتی در زمینه های صنعت، دانشگاه، گردشگری و رسانه و همچنین کمک به توسعه این منطقه گردهم آمدند. 

استان های همدان، ایلام، کرمانشاه و لرستان به ریاست دکتر علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای منطقه سه کشور هستند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1