24 آوریل 2024 - 03:02

پانصد هتل در دست ساخت است

22 اوت 2019 - 09:00 dsfr.ir/qd587

پانصد هتل در دست ساخت است
elicdn.com
هتلداری

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هتل در دست ساخت است که آینده امید بخشی را برای کشور رقم خواهد زد.

علی اصغر مونسان با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی در جهت جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی تلاش دارد، افزود: در سال گذشته در حوزه صنایع دستی ۲۸۱ میلیون دلار از مبادی گمرکی صادرات انجام شد، البته حجم زیادی از این صادرات توسط گردشگران خارجی و به صورت چمدانی صورت گرفت که در این راستا پیش بینی می شود حدود ۳۰۰ میلیون دلار صادرات انجام شده باشد.

صادرات سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیون دلار بوده و هدف این است در فاز اول، حجم صادرات به یک میلیارد دلار برسد و سپس این حجم با توجه به ظرفیت ها به دو میلیارد دلار برسد.

در شرایط کنونی، تحریم ها، ایران هراسی ها و حضور نظامی قدرت های خارجی در خلیج فارس علامت های بدی برای توسعه گردشگری است، اما به هر حال با تدابیر در نظر گرفته شده سال ۹۷ ، هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند که این رقم در سال ۹۶ برابر با ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بود و رشد ۵۲ درصدی حاصل شد و در سه ماه نخست سال جاری نیز رشد ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسیده است.

روی کشورهای منطقه و هدف جدید گردشگری کار شد و لغو روادید برای برخی کشور ها و عدم درج مهر در پاسپورت و ویزا انجام شد. وی با اشاره به در حال ساخت بودن حدود ۵۰۰ هتل در نقاط مختلف کشور، بیان کرد: این اقدام آینده خوبی را برای کشور نوید می دهد و کمترین اثرات تحریم ها را متحمل شده ایم. سرمایه گذاری ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری کشور نشان از امید سرمایه گذاران به این بخش و رونق گردشگری کشور دارد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1