29 مارس 2024 - 12:08

نکات مهم عکاسی که در هیچ برنامه ای نیست

21 اوت 2019 - 13:00 dsfr.ir/kf46k

نکات مهم عکاسی که در هیچ برنامه ای نیست
kooleposhty.com
نکات مهم عکاسی

عکس هایی که در طول سفر می گیرید، بهترین سوغاتی و یادگاری شما از آن سفر است. با تکنولوژی پیشرفته ای که در دستان شما است، با گوشی های هوشمند، می توان بهترین عکس ها را با هر فیلتری که بخواهید ثبت کنید و در نهایت با کمی ویرایش کار را به تمام برسانید. نکاتی مانند: شناسایی موقعیت، شناخت کامل از دوربین، زمان شناسی، انتخاب زاویه مناسب و ...

مکان و موقعیت را بشناسید
زمانی که در حال برنامه ریزی برای سفر هستید، خوب است که مقصد را به خوبی بشناسید. زمانی که مقصد را به خوبی بشناسید، مکان های محبوب را هم شناسایی می کنید و می توانید ایده های نوین عکاسی را هم در اینترنت بیابید.

از دوربین توان شناخت کامل داشته باشید
ممکن است دوربین گوشی شما امکانات ویژه ای داشته باشد که شما تا به امروز از آن بی اطلاع بوده اید. تا دوربین خود و امکانات آن را ندانید، نمی توانید عکس های خوبی بگیرید. مثلا بسیاری از مردم از ویژگی تنظیم کادر و موقعیت در دوربین خود بی خبر هستند.

زمان های مناسب برای عکاسی را بدانید
هنگام عکاسی در مکان جدید، تمام تمرکز شما باید روی خودتان و دوربین تان باشد. هیچ چیزی نباید حواس شما را پرت کند. در تمرکز کامل است که به ایده های جدید دست می یابید و می توانید عکس های بهتری ثبت کنید.

زاویه های مختلف را امتحان کنید
سعی کنید عکس گرفتن از یک شخص یا منظره را از زوایای مختلف امتحان کنید. زاویه ی متفاوت، دیدگاه متفاوتی ایجاد می کند که می تواند نقطه عطف عکاسی شما باشد. زاویه های بالا، پایین، نزدیک و دور تر را حتما امتحان کنید.

پرنده ی سحرخیز باشید یا جغد شب
زمانی که می خواهید عکاسی در آرامش و نهایت تمرکز را تجربه کنید، باید کمی زودتر از خواب بیدار شوید و بیرون بزنید. البته عکاسی در شب، زیر نور ماه و چراغ های شهر نیز بر زیبایی عکس شما می افزاید.

« دنیای سفر » این نوشته را از « کوله پشتی » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1