25 آوریل 2024 - 06:40

آش پزان 21 استان در زنجان دور هم جمع می شوند

13 اوت 2019 - 15:00 dsfr.ir/hq6he

آش پزان 21 استان در زنجان دور هم جمع می شوند
iribnews.ir
جشنواره آش

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، از آغاز به کار چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی خبر داد.

یحیی رحمتی با بیان اینکه چهاردهمین جشنواره ملی آش ایران از 22 مرداد تا 26 ماه جاری در زنجان برگزار خواهد شد، افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره همانند سنوات گذشته اتخاذ شده و با وجود اینکه چند بار شاهد تغییر زمان برگزار آن بودیم اما با توجه به رایزنی های صورت گرفته، هیچ گونه نگرانی در خصوص برگزاری آن نداریم.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم برای برگزاری جشنواره چهاردهم در 22 مردادماه امسال به واسطه حفظ تقویم جشنواره ای کشور و با حمایت های نماینده عالی دولت در استان زنجان صورت گرفت، ادامه داد: امسال نیز همانند سال های گذشته شاه حضور هموطنان مان از استان های مختلف خواهیم که تا به امروز حضور 21 استان در رشته آشپزی در چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی مسجل شده است.

این مسئول، شمار شرکت کنندگان زنجانی را در نام نویسی اولیه چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی ۲۸۰ نفر عنوان و با بیان اینکه از این تعداد پس از گزینش ۱۵ نفر به جشنواره راه خواهند یافت، تصریح کرد: در این دوره از جشنواره 80 غرفه صنایع دستی از استان های مختلف برپا خواهد بود. همچنین امسال نیز همانند سنوات گذشته سیاه چادرهای عشایری در مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان برپا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با یادآوری اینکه این جشنواره همزمان با جشنواره روستا در محل تفریحی گردشگری گاوازنگ برگزار می شود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی، برگزاری شب های فرهنگی است که با حضور گروه های آیینی در سینما روباز گاوازنگ زنجان در ایام برگزاری جشنواره دایر است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1