18 آوریل 2024 - 06:34

ناپدید شدن برخی اقلام تاریخی سوارکاری در موزه!

8 اوت 2019 - 17:00 dsfr.ir/fa9mw

موزه ورزش

برخی اقلام از جمله زین شاهنشاهی در طی جابجایی عتیقه جات سوارکاری از موزه قصر فیروزه به موزه المپیک ناپدید شدند. هرچند پس از پیگیری های کمیته ملی المپیک برخی وسایل پیدا شدند اما هنوز تمامی اقلام در دسترس موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک قرار نگرفته است.

پس از افتتاح موزه ی ورزش، المپیک و پارالمپیک در مجموعه کمیته ملی المپیک مقرر شد که تمامی اشیاء و عتیقه جات و افتخارات ورزش ایران به این موزه انتقال یابد. بر این اساس و در طی انتقال عتیقه جات سوارکاری از موزه ی قصر فیروزه حدود ۱۸ قلم جنس نفیس در طی تنها چند روز ناپدید شد. از جمله اقلام ناپدید شده می توان به زین اسب شاهنشاهی اشاره کرد که البته بعدا این زین جزو اقلام پیدا شد.

برای انتقال این اقلام چند روزی قبل گروهی برای فیلم برداری و لیست کردن اقلام به موزه ی قصر فیروزه رفتند و از عتیقه جات فیلم و عکس برداری کردند اما بعد از انتقال این اقلام به موزه جدید معلوم شد که عتیقه جات انتقال یافته بسیار کمتر از زمان فیلمبرداری بوده است.

بر اساس پیگیری های خبرنگار ایسنا، بعضی از این ۱۸ اقلام ناپدید شده تاکنون پیدا شده، ولی هنوز ۳ یا ۴ قلم جنس نفیس تحویل موزه ی ورزش، المپیک و پارالمپیک نشده است و معلوم نیست سرنوشت نهایی آنها چیست و اکنون در دست چه کسی است؟

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1