20 آوریل 2024 - 14:21

ورودیه موزه ها افزایش زیادی ندارد

21 ژوئیه 2019 - 17:00 dsfr.ir/8h2vz

ورودیه موزه ها افزایش زیادی ندارد
wikimedia.org
موزه گردی

مدیر کل موزه های کشور از افزایش مبلغ ورودی موزه ها و اماکن تاریخی با موافقت دولت خبر داد و گفت: البته این میزان کمتر از میزانی است که دولت به ما اجازه می دهد.

«محمد رضا کارگر» با اعلام اینکه هنوز مصوبه دولت درباره افزایش مبلغ ورودی موزه ها و اماکن فرهنگی - تاریخی ابلاغ نشده گفت: پس از ابلاغ این مصوبه در جلسه ای که با حضور مسئولان مربوطه میراث برگزار می شود این میزان افزایش مشخص می شود.

وی با بیان اینکه دولت رقم افزایش را به طور دقیق اعلام نمی کند و تنها میزان حداکثر افزایش را اعلام می کند، افزود: ما معمولاً این میزان را افزایش نمی دهیم و برای رفاه حال بازدیدکنندگان به حداقل افزایش اکتفا می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیأت وزیران با توجه به بالا رفتن هزینه نگهداری، مرمت و تجهیز موزه ها و بناهای تاریخی در سال های اخیر با افزایش مبلغ ورودیه موزه ها و اماکن فرهنگی - تاریخی موافقت کرد.

بر همین اساس، ورودیه موزه های ملی، منطقه ای، کاخ موزه ها و آثار تاریخی (غیر منقول) ثبت جهانی و شاخص برای بازدید کنندگان داخلی حداکثر به مبلغ ۵۰ هزار ریال و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ یک میلیون ریال و ورودیه موزه های محلی، استانی و سایر آثار تاریخی - فرهنگی (غیر منقول) برای بازدید کنندگان داخلی حداکثر به ۴۰ هزار ریال و برای بازدید کنندگان خارجی حداکثر به ۵۰۰ هزار ریال افزایش می یابد.

در جلسه ۲۳ تیرماه هیات دولت، با توجه به بالا رفتن هزینه نگهداری، مرمت و تجهیز موزه ها و بناهای تاریخی در سال های اخیر با افزایش مبلغ ورودیه موزه ها و اماکن فرهنگی - تاریخی موافقت شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1