18 آوریل 2024 - 04:59

سایت تور رادار همه تورهای ایران را حذف کرد

17 ژوئیه 2019 - 17:00 dsfr.ir/je3kl

سایت تور رادار همه تورهای ایران را حذف کرد
chamedanmag.ir
وب سایت معروف فروش تور در جهان

وب سایت معروف فروش تور در جهان، همه تورهای ایران را حذف کرد که احتمال می رود دلیل آن تحریم های مالی ایران باشد.

وب سایت فروش آنلاین تور رادار یکی از معروف ترین واسطه های فروش تور در دنیاست. وب سایتی که تبلیغات گسترده ای دارد و به عنوان یکی از مراجع فروش تور شناخته می شود. ساز و کار این پلتفرم فروش تور به گونه ای است که برگزار کننده های تور بسته های سفر خود را طراحی و روی این وب سایت قرار می دهند و تور رادار با کسر کمیسیون خود اقدام به فروش تورها می کند. بسیاری از شرکت ها و وب سایت های شناخته شده فروش تور، بسته های سفر خود را در سایت تور رادار نیز ارائه می کنند. این وب سایت مدعی است که ۴۰ هزار بسته تور برای کل جهان ارائه می دهد.

تور رادار نیز مانند بسیاری از وب سایت های مشابه سخت گیری هایی برای ارائه خدمات به ایرانی ها داشته است. با این وجود از چند سال پیش امکان فعالیت آژانس های ایرانی روی این بستر مهیا شد و زمانی حدود ۷۰ شرکت تورهای ایران خود را روی این بستر به فروش می رساندند.

سایت تور رادار به تازگی تمامی تورهای ایران را حذف کرده است. آژانس های ایرانی با شیوه های مختلف مالی با این شرکت در ارتباط بودند و با توجه به پیچیدگی انتقال پول از خارج به داخل کشور از روش های مختلفی استفاده می کردند که کمیسیون های انتقال پول نیز از وجه دریافتی آنها کسر می شد. با این وجود تور رادار به جز شرکت های ایرانی، شرکت های خارجی ای که تورهای ایران را نیز روی پلتفرم شان داشتند حذف کرده است.

این وب سایت در توضیحات خود اشاره مستقیم به علت حذف تورهای ایران نکرده است اما به نظر می رسد تحریم های مالی منشاء این اقدام تور رادار باشد. برخی از فعالین گردشگری در ماه اخیر خبر از کنسلی تورهای پاییزه ایران می دهند و حذف چنین امکان هایی برای فروش تور ایران نیز به رکود بیشتر بازار تورهای ایران منجر می شود.

در این بین اما مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مدعی هستند که کنسلی و رکود قابل ملاحظه ای در بازار گردشگری ایران وجود ندارد و پرداختن به آن نیز تنها وضعیت روانی و تبلیغاتی حاصل از کنسلی تورها را تشدید می کند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « چمدان » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1