19 مارس 2024 - 06:15

بوم گردی سیار هم به اقامتگاه های گردشگری اضافه شد

14 فوریه 2019 - 12:00 dsfr.ir/rg1nb

بوم گردی

اقامتگاهای بوم گردی سیار در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری معرفی شدند قرار است این اقامتگاهها در مناطقی که ساخت و ساز به طبیعت آسیب می زند ایجاد شوند.

دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از روز ۲۳ بهمن شروع شده و تا ۲۶ بهمن نیز ادامه دارد، یکی از غرفه های این نمایشگاه مربوط به بخش خصوصی در فضای بیرون نمایشگاه به معرفی و عرضه اقامتگاه های بوم گردی پیش ساخته پرداخته است. 

اقامتگاه سیار از مصالح محکمی مانند یونولیت، آهن و بتن سازه ای ساخته شده تا بتواند در مناطق گردشگری پذیرای مهمانان و گردشگران باشد.

این اقامتگاه ها نیازی به مجوز ساخت و ساز ندارند و هزینه های ساخت آنها نیز بستگی به طرح و مساحتشان دارد که از متری دو میلیون تومان شروع می شود و طبق سلیقه متقاضی می توان آنها را مبلمان کرد.

نمای بیرونی نمونه ای که در نمایشگاه گذاشته شده است کاهگل است و می توان در هر منطقه ای بسته به شکل و معماری خانه های بومی این سازه ها را تغییر داد. این یک ایده ای نو هست که پیش از این در توچال و شهرک اندیشه شهریار نیز اجرا شده است و با سازه قوطی و یونولیت ده سانتی و عایق بندی طراحی شده تا در مقابل هوای سرد و گرم و طوفان مقاوم باشد.

با ساخت این سازه ها در مناطق گردشگری می توان کمترین آسیب را به محیط زیست زد چون ساخت و ساز آن بدون دخالت در طبیعت قابل جابه جایی و تغییر است. حتی می توان از این سازه ها در مناطق صعب العبور نیز استفاده کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1