19 مارس 2024 - 15:02

معرفی جاذبه های افغانستان و بلغارستان در نمایشگاه گردشگری تهران

13 فوریه 2019 - 12:00 dsfr.ir/wh2sx

معرفی جاذبه های افغانستان و بلغارستان در نمایشگاه گردشگری تهران
farsnews.com
جاذبه های افغانستان

دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی تهران در حالی با ۱۰۰ برنامه جانبی برپا خواهد شد که کشورهای افغانستان و بلغارستان، جاذبه های خود را به ایرانیان معرفی می کنند.

دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از (بیست و سوم بهمن ماه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به مدت سه روز برپا شد.

در این دوره از نمایشگاه، آنطور که مسئولان سازمان میراث فرهنگی گفته اند، قرار است تنها به بحث معرفی ظرفیت های گردشگری ایران پرداخته نشود بلکه این نمایشگاه تخصصی تر با رویکرد توجه به بخش خصوصی استان ها برپا شود. در این راستا یکصد برنامه و نشست تخصصی جانبی از سوی سازمان میراث فرهنگی برای این منظور پیش بینی شده است.

نشست فعالان گردشگری ایران با تورساب کشور ترکیه روز بیست و دوم بهمن ماه در هتل اسپیناس پالاس برگزار شده و نشست های دیگری نیز با حضور فعالان بخش های خصوصی گردشگری در روزهای آینده برپا خواهد شد.

نشست ها و دیدارها، کارگاه های آموزشی، رونمایی از استارت آپ های گردشگری، برنامه های فرهنگی و آئینی، معرفی طرح ها و پروژه ها، از جمله بخش های این نمایشگاه خواهد بود.

در این باره محمدابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری به خبرنگار مهر گفت: ۶ نشست تخصصی نیز برپا خواهد شد که در آنها بخش خصوصی می تواند در کنار ما حضور داشته باشد.

اطلس رویدادها و یا اپلیکیشن ها در این نمایشگاه توسط اداره میراث فرهنگی استان ها نیز رونمایی می شود. بخش خصوصی نیز دستاوردهای خود را نمایش خواهد داد. شرکت های دیگر نیز کارگاه های آموزشی برگزار می کنند تا این نمایشگاه صرفاً نمایش ظرفیت های سفر نباشد.

در حاشیه این نمایشگاه، آژانس های کشور افغانستان در یک نشست دو ساعته و آژانس های کشور بلغارستان در یک نشست یک ساعته، به معرفی ظرفیت های گردشگری کشورشان می پردازند.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری تصریح کرد: امیدواریم با این پایه گذاری که در دوره دوازدهم نمایشگاه رخ داده، بتوان در دوره های بعدی نیز همین مسیر را ادامه داد و این نمایشگاه را تخصصی تر برگزار کرد تا مرجعی برای کسب و کارهای مختلف باشد.

مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی و جمعی از سفرای کشورهای خارجی برگزار شد. به غیر از بخش خصوصی کشورهای خارجی، وزیر گردشگری عراق و هیئت همراه، معاون وزیر گردشگری بلغارستان و هیئت همراه، دبیرکل اکو، معاون استاندار ترکیه و هیئت همراه، سفرای کشورهای بلغارستان، اندونزی، قرقیزستان، شیلی، انگلستان، عراق، آذربایجان و مالزی و رایزن بازرگانی کشور آذربایجان در این مراسم حضور داشتند.

مراسم امضای تفاهمنامه با وزارت امور خارجه، سازمان صدا و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه همزمان با مراسم افتتاحیه برگزار شد.

ورود بازدیدکنندگان برای این نمایشگاه آزاد است اما هر فرد باید دو هزار تومان در زمان ورود به نمایشگاه بین المللی هزینه پرداخت کند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1