19 مارس 2024 - 11:20

شرکتهای خارجی با پرداخت هزینه ریالی نمایشگاه گردشگری را دور زدند

7 فوریه 2019 - 14:00 dsfr.ir/in3if

شرکتهای خارجی با پرداخت هزینه ریالی نمایشگاه گردشگری را دور زدند
iribnews.ir
نمایشگاه گردشگری

شرکت های خارجی برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری با پارتنر ایرانی خود حضور پیدا کرده اند تا هزینه ریالی بپردازند.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاههای تهران برپا می شود.

پیرو این نمایشگاه، نشست خبری در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی با حضور معاون گردشگری و مسئولان این نمایشگاه برپا شد. در این نشست ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: کاربرد این نمایشگاه برای صنعت گردشگری معرفی توانمندی های کشور در حوزه گردشگری است. از این فرصت می توان برای نشان دادن ابعاد تخصصی صنعت گردشگری استفاده کرد.

به نظر می رسد از این فرصت باید بتوان افراد را برای ارتباط بیشتر کنار هم جمع کرد و فرصتی را ایجاد کرد که ارتباطات کاری بیشتری شکل بگیرد. یکی از اولویت های ما گردشگری داخلی است. نمایشگاه امسال فرصتی را ایجاد کرده که به معرفی جاذبه های داخلی بپردازد.

برای اولین بار غرفه ها به شکلی درآمده که بازدید کننده ها بتوانند پکیج سفری را که لازم دارند با هم در نمایشگاه پیدا کنند. در کنار این برنامه توافقی با شبکه شما شده است که گردشگری داخلی و بین المللی را معرفی کند و قرار است در طول برپایی نمایشگاه هر روز ۳.۵ ساعت برنامه تولید و پخش شود. به موازات آن همکاری برای اطلاع رسانی در ابعاد بین المللی برنامه ریزی شده است.

با وزارت خارجه در قالب یک سند وبرنامه راهبردی به تفاهم رسیده ایم که در حاشیه این برنامه به آن خواهیم پرداخت. همچنین با سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز همکاری خواهیم کرد.

۱۲ کشور امسال در نمایشگاه حضور خواهند داشت. از جمله کامبوج، افغانستان، پاکستان، ترکیه، مالزی، سنگاپور، تایلند، ایتالیا، اندونزی، آلمان، ویتنام و هندوستان.

در ادامه این برنامه فرهاد امینیان مسئول نمایشگاههای محل دائمی نمایشگاههای تهران گفت: سال گذشته ۱۹ کشور حضور داشتند. شرکت های خارجی برای شرکت در این نمایشگاه باید ارز بپردازند و چون امسال نرخ ارز تفاوت زیادی با نرخ ریال دارد بسیاری از آنها از طریق برند ایرانی حضور پیدا کردند. برخی از آنها همکاری یا پارتنر ایرانی داشته اند و در آن قالب در غرفه ها شرکت کرده اند. بعد از نمایشگاه مشخص می شود که شرکت های ایرانی با کدام پارتنر خارجی در این برنامه حضور پیدا کرده است.

غیر از تهران، ۳۰ استان کشور فضای عمده نمایشگاه را گرفته اند. ۵۷ شرکت خارجی از ۱۲ کشور و ۶۶۰ شرکت ایرانی در ۴۲ هزار متر مربع فضای سرپوشیده و ۲ هزار متر مربع فضای باز حضور خواهند داشت.

امینیان همچنین درباره نرخ غرفه های نمایشگاه گردشگری گفت: برای شرکت های داخلی متری ۱۲۰هزار تومان و برای شرکت های خارجی ۲۰۵ یورو در نظر گرفته شده است. این رقم بدون هزینه غرفه سازی است. البته که این هزینه کمتر از هزینه حضور شرکت ها در نمایشگاههای گردشگری خارجی است.

در ادامه محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: این نمایشگاه حد فاصل بین برپایی نمایشگاه برلین و فیتور قرار دارد و حتی برخی از مسولان خودمان نیز به آن نمایشگاهها می روند. ما از معاونان گردشگری کشورها برای این نمایشگاه دعوت کرده ایم و می دانیم که این دعوت ها به نوعی تبلیغ نمایشگاهمان خواهد بود.

به لحاظ فنی و توسعه ای، کشورهای هدفمان برای ما اهمیت دارد. شاید اروپایی ها برای ما جامعه هدف نباشند اما کشورهای همسایه هستند. مانند افغانستان که با آنها بحث گردشگری سلامت یا تورهای ترکیبی را داریم.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1